Gå til innhold

flere med psykisk ustabile foreldre? orker ikke mer!!!!

Anbefalte innlegg

jeg er så sliten av mammaen min:/ ho er psykisk ustabil og har vært det i 5 år nå.alt begynte da ho begynte hos psykolog og måtte rippe opp i fortida si hvor ho ble misbrukt av faren sin...

men hvorfor har ho aldri blitt frisk igjen?trodde de skulle gjøre ho bedre og ikke værre!! hele familien har gått i oppløsning og vi må hele tiden ta oss av ho for ho drikker HVER dag og det får disse sammenbruddene..lyver og bare er fjern... ho har prøvd å ta livet sitt flere ganger og ei gang ble ho tvangsinnlagt.. nå har pappa gått fra ho for han orker ikke mer,noe ikke jeg heller orker..

vet dere om man kan søke hjelp noen steder? føler jeg kommer til å bli som ho jo:(

Fortsetter under...

Jeg skjønner at det er tungt for deg, men det er vel neppe lett for henne heller derfor ho har det som ho har det.

Prøv å tenk deg sitvajonen ho er i, å ha bli misbrukt av en person som skulle være hennes støtte og trygghet i oppveksten/livet.

At pappan hennes kunne gjøre slikt mot henne klart det har satt dype spor i henne.

Jeg antar hun har fortrengt det hele i alle år og når allt kom opp igjen så var det som om det skjedde om igjen.

Du får ta litt avstand om du føler hun trekker deg under, men du kan heller ikke bare forvente at ho skal bli "frisk."

Det som skjedde har skjedd og kan ikke bli borte som en sykdom.

Jo da, men det er vel pokker ikke ungene sin feil at det som har skjedd har skjedd!

Unger skal ikke måtte belastes med sine foreldres problemer på den måten. Moren burde søke hjelp selv, men det er sikkert noen HI kan snakke med f.eks hos Mental Helse (116 123) eller andre for å få bedre råd enn vi kan gi henne.

Psykologer er skikkelig skumle. De presser mennesker med en vond fortid til å gå inn i det vonde og gjenoppleve det. Dette kan bli for mye for noen.

Det er ikke noe helbredende i det.

Forskerne begynner endelig å forstå at det folk først og fremst trenger, er hjelp til å leve her og nå og til å få tro på seg selv og styrke til å klare livet sitt.

Her bør dere klage på psykologens behandling, han/hun har tydeligvis revet din mor fullstendig ned.

Prøv å få hjelp gjennom den legen som henviste henne til psykolog, kanskje kan hun få plass på dagsenter på psykiatrisk sykehus, eller noe.

Håper det blir slutt på psykologer. Noen tror at om man begynner hos psykolog, er det som å knipse i fingrene så overtar psykologen alle problemer og ordner opp. Men de gjør ofte ting verre.

mange har god hjelp av psykologer!!

men jeg vet åssen det er å ha en psykisk syk mor med alkoholproblemer. det er ikke moro..

men det du må huske på er at dette ikke er ditt problem! selv om hun prøver legge det over på deg.

jeg har hatt det slik i 25år!! pga foreldrene mine skilte seg.. og det er ikke noe moro å gjennomgå.

noen ganger så er det faktisk litt lurt å sette seg ned og ta en alvorsprat med den det gjelder. bare sørg for at hun er edru! fortell rett ut hva du mener, og dersom hun ikke endrer seg så kan ikke dere ha mer kontakt... take it or leave it! tøft, brutalt og jævlig ja... men det nytter ofte ikke på noen annen måte.

ikke la henne ødelegge ditt og dine barns liv lenger!! det er ingen tjent med..

ønsker deg masse lykke til.

søk på nettet; det finnes masse slike pårørendegrupper....

Annonse

tusen takk for råd;) var godt å få litt forståelse..

det er en helt grusom situasjon og den blir ikke bedre..

vi har hatt mange samtaler hvor vi har sagt hva vi føler men ho er så likegyldig!!! ho sier at vi er voksne og ikke har noe vi skulle sagt.. men jeg er 23 og mi lillesøster er 19. jeg har bodd alene siden jeg var 19 med min sønn..mi søster har blitt veldig ødelagt og innestengt siden ho ikke har turt å la mammA være hjemme alene for ho er redd ho skal ta livet sitt.. dama er som en ufordragelig drittunge i trassalder..

jeg har 3 barn og har nå bestemt meg for at dette ikke går lenger..jeg vil ikke at de å skal ta skade av det..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...