Gå til innhold

Lurer på noe ang søskenforsøk i det offentlige??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 1 kom naturlig, neste lot vente på seg. 5 år og 4 aborter mellom uke 4-6. Vi valgte å prøve hos Hausken. hans konklusjon var at vi må ha IVF, ble gravid på 1 forsøk og er gravid nå.

Mitt spørsmål er da om 3 mann kan komme offentlig, eller blir et 3 barn sett på som unødig??

Har jo et forsøk med frys hos Hausken, men om ikke det funker, så hadde det vært greit å vite hva vi kan gjøre. Helt utrolig at jeg tenker på neste allerede, jeg som var og fortsatt er veldig fornøyd med et barn :) Men ønsker jo søsken, og gjerne flere søsken:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få søskenforsøk, men kommer da lenger bak i køen. Hvertfall hvis dere har to barn sammen fra før, for det høres ut som du nå snakker om nr 3 :)

Man blir ikke sett på som ufrivillig barnløs når man har to barn , med samme mann.

Men det kan hende de sier ja.

Men da blir det nok lang ventetid. Lykke til samme hva :)

Skrevet

Dere blir ikke sett på som ufrivillig barnløse med to barn sammen og vil derfor ikke få støtte til forsøket, men dere kan jo alltids gå privat. Dere vil også få gjennomført forsøket i det offentlige hvis de har kapasitet, men dere må da dekke alle utgifter selv.

Lykke til med spiren :-)

Skrevet

Antagelig må dere vel gå privat. Jeg tror det er "sprengt" nå på alle off. klinikker, i alle fall sa de til meg på Riksen at det var ikke sånn det var for 3-4 år siden da de faktisk også kunne tilby noen et 4de forsøk med full egenfinansiering.

Skrevet

På Ullevål får man ikke søskenforsøk om man har 2 barn. Da er man ikke "barnløs", ble vi fortalt.

Skrevet

Takk jenter, da tenker jeg ikke mer på det i forhold til offentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...