Trebarnsmor!!! Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Skal bake det for andre gangen i mitt liv i kveld. Sist gikk det IKKE bra. På oppskriftene jeg finner på nettet, så står det at den skal stekes på 175 grader i 15-20 minutter. Er ikke det veldig lite for marengs og sukkerbrød?Trenger tips fra erfarne bakere :-)
Helverine Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Jeg kaller kaken Verdens beste, så forsto ikke hvilken du mente med en gang. Måtte gå inn på detsoteliv.no for å se hva det var ;o) Der står det for øvrig 180 grader i 25 min. Har ikke bakt denne på mange år, så er ikke erfaren baker på akkurat den kaken...
MillaCamilla Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Hei Tiden stemmer nok, husk at kakelaget er ganske tynt, først tyntlag sukkerbrøddeig, deretter marengsen oppå. Den skal jo deles i 2 og delene legges oppå hverandre med vaniljekrem i mellom når den er avkjølt. Lykke til:)
FruBoger fødeklar Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Men dette stemmer Min svigebror syntes kaken virket så liten,så han dobblet oppskriften. Glemte jo at man skal dele kaken i to og legge de på hverandre,så den kaken ble bare kliss! Jeg bruker 180grader i 20-25 min,du ser an marengsen! Skal bake den imorgen jeg;)
FruBoger fødeklar Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Enkel oppskrift: 100 g smør 100 g sukker 4 eggeplommer 100 g mel 1 ts bakepulver 3-4 ss melk Margarin og sukker røres hvitt. Rør inne eggeplommene èn for èn. Tilsett vekselsvis hvetemel blandet med bakepulver og melk. Marengs: 4 eggehviter og 200g sukker piskes stivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå