Hiv o'hoi Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Lille Wille har nettopp fylt 10 mnd. Han ammes ganske mye enda.. ca 4 ganger om dagen og minimum 2 ganger om natten.. (Skal begynne å nattavvenne han snart). Jeg bor ikke sammen med faren. Faren vil veldig gjerne at Wille skal begynne å sove hos han. Faren har ikke bodd sammen med Wille (vi flyttet fra hverandre før han ble født), og han jobber borte 5/6 uker om gangen og er hjemme 5 uker. De første to ukene han er hjemme så er wille skeptisk til han. Jeg lar han komme hver eneste dag og da blir han som oftest 2-4 timer per dag. Han skal også begynne å ta han med seg hjem nå 3/4 ganger i uken, et par timer om gangen. Men jeg vil IKKE at wille skal overnatte hos han enda. Er jeg sær? Jeg ser for meg at overnatting begynner om en 5-6-7 mnd. Og nei, jeg lar heller ikke wille sove hos andre uten at jeg er til stede, og jeg er aldri borte fra han over natten.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Du er ikke vanskelig.... han kan ha samvær på natten når han er avvent.
annesmil Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Så lenge du ammer om natten må han jo være hos deg, men forstår jo pappaen også. Høres ut som en flott pappa som virkelig vil være der for sønnen sin. Å som du selv sier, når han nå er 10 måneder er det jo på tide å slutte å nattamme, så ikke gå i "fellen" at du ammer lenger for å beholde han hjemme... Tenk så deilig for deg også, du kan stå opp når du vil. Lese avisen å ta en kopp kaffe : )
auro Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Må jo være en gylden mulighet til å få slutt med nattamminga at far tar han noen netter. Men arlig talt så hadde jeg sikkert vært skeptisk til å sende han fra meg jeg også.
Hiv o'hoi Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har ett barn til å ta meg av, så jeg kan ikke sove så lenge jeg vil Det er ikke pga nattammingen jeg ikke vil la han sove borte enda. Det er fordi det ikke er anbefalt å la så små barn sove borte - og jeg tror heller ikke at Wille er klar for det. Det er vel ingen som presser seg selv eller ungen til å amme lengre, bare for å holde h*n hjemme? Som jeg skrev i ett annet innlegg: Om faren hadde vært hjemme og wille hadde sett han jevnlig hele tiden, så hadde saken stilt seg litt annerledes, men dette er tross alt snakk om en som er borte over halve året. Sier seg selv at små barn synes det er skremmende da.. Og om han er en god far eller ei, skal jeg ikke uttale meg om. Men han er absolutt kapabel til å ta seg av ungen.
05juli Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Ja jeg syns du er vanskelig her. Så lenge gutten er frisk, så er vel nattamming ikke lenger nødvendig. Du burde være glad for at han har så stor interesse for sønnen deres.
*smula* Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Du skriver at det ikke er pga nattammingen at du ikke vil at han skal sove borte. Men etterhvert skal jo fars hjem også bli det som er "hjemme" for han. Jeg synes at du kan la far få ha han på overnatting også, men kanskje la det gå litt tid, hvis det var sånn at han ikke har vært der i det hele tatt på dagen heller ennå. Også kan du i samme slengen slutte med nattamming. Men kanskje at det går 1 -2 mnd før han er trygg på å sove borte, men et halvt år til synes jeg var lenge.
Hiv o'hoi Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. februar 2010 Joda, men det er jo ganske mange av helsepersonell som anbefaler å vente med overnattinger til barnet nærmer seg 2 år da.. Og barneombudet sine anbefalninger er ingen overnatting før fylte ett - minst.
Ophelia & Jr. Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Ja, jeg synes du er litt vanskelig. Synes det er flott med en fra som vil stille opp for sønnen sin. Og hvis han er hjemme i fem uker av gangen og ser sin sønn nesten daglig disse ukene, tror jeg ikke gutten tar skade av en overnatting eller to i den siste uka. Tror dette er verre for deg som mamma enn det er for gutten din...
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Hei, så lenge du ammer syns jeg det er helt i orden at babyen din er hos deg på natten. Men at du ikke vil at han skal få sove hos pappaen sin etter amming på natten, det er rett og slett dårlig gjort. Vil ikke akkurat kalle det overnatting hos far jeg da. Ser jo ut som om far stiller opp det han kan i forhold til sin jobbsituasjon Heldig du som faktisk har en pappa som stiller opp mener da jeg. Enig med det Ophelia & Jr. skriver her
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Ja jeg synes du er litt vanskelig. Han høres jo ut som en snill og god far og barnet er tross alt 10 mnd så synes faren burde få ha sønnen sin på overnatting, det er tross alt faren!!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Det er bare det at lille Wille kommer til å glemme sin far når han er borte så lenge om gangen og må da vennes til sin far de 5 ukene far er hjemme. Hvis det ikke er noen problem for deg at f.eks far besøker Wille hver dag i 1 uke, så har han Wille på overnatting 1-2 dager, så 1 uke hjemme med daglig besøk i par timer, så igjen 1-2netter overnatting. Så små barn glemmer så fort, derfor er hyppige besøk viktig.
Monajenten Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 ...men helsepersonell og barneombudet snakker nok ikke om overnatting hos far her. Jeg syns også egentlig du er litt vanskelig selv om jeg også forstår det. Han kunne jo ha fått sovet der noen netter fra midten av / slutten av perioden far er hjemme?
3småtroll♥ Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Syns ikke du er vanskelig jeg;) For det 1.: hvis du vil fortsette med nattamming så gjør det! Jeg ammet minsteknott til han var 15 mnd på natten. Orket rett og slett ikke å ta den avvenningen.... Og plutselig begynnte han å sove hele natten helt av seg selv:) Så ikke stress med det hvis ikke du selv vil! For det 2.: så små barn syns jeg ikke behøver på overnatting så lenge de ikke ser pappan sin oftere enn i dette tilfelle. Men jeg syns du skal gjøre som du selv vil og føler jeg! Håper dere kommer til en enighet;)
Mimmi84 Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 du kan jo prøve en svak tilvenning? Har han eget soverom hos faren? han sover vel på dagen fortsatt, og da kan han venne seg til å ligge i den sengen. når det kommer til første overnatting, så kan vel du også være der (sove på et gjesterom eller no sånt), og se hvordan han tar det, være der begge to. Så, ta et par netter hvor bare pappan tar seg av ham. om han er like rolig og bli, så må det da være greit? Som de andre sier her: det er ikke en hvilken som helst overnatting, det er tros alt hos pannan.
dolsi Skrevet 13. februar 2010 #16 Skrevet 13. februar 2010 Må bare si at jeg synes det høres ut som at du har mange unskyldninger for at pappan ikke skal få ha barnet sitt.... Vet at det er vanskelig å gi slipp på kontrollen, men dette er pappaen. Dere kan jo begynne i d små og iallefall la han få være hjemme hos han. Tror dette er værre for deg enn for barnet. Forstår at dette er ekte bekymringer for deg men synes at du er ute på en liten ego tripp.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå