Gå til innhold

Hvilken bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om folk går for libero ellers pampers?

Vi bruker pampers, synes de er tynne og sitter bra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi brukte libro sin nr 1 når hun var nyfødt men når i skulle gå over til nr 2 fikk vi et stort problem. Hun tisset seg ut. Fikk de ikke til og sitte godt nok. (hun har tynne bein så det lakk ut der) Så kjøpte jeg nyfødt bleiene til pampers og de er jo til 5 kg og det er perfekt! hun er mye mer konfertabel og hun er ikke grinete om natta. Måtte opp og bytte om natta. Så vi bruker vertfal disse en stund til også ser vi. Bytter litt på ettersom hun vokser og hva som gir mest komfort og sitter best.

Skrevet

liker best libero nettopp fordi jeg synes pampers er så tynne. Får dem ikke til å sitte fint.

Skrevet

Pampers newborn!!!!!!Prøvde libero sine newborn men de er stive, klumpete og de lekker. Pampers sine er mykere og tynnere og sitter bedre på bebisen. Enig i at de kan virke tynne, men de har bedre sugeevne enn libero sine selv om de er tynnere.

Skrevet

Bruker Pampers nr. 3. Prøvde Libero helt i starten, og synes også at de var stive og klumpete. Har hørt at Libero er bedre når man kommer litt opp i størrelse, så vurderer å prøve dem igjen når vi skal over på nr. 4. Veldig fornøyd med Pampers nå i hvert fall, ingen "uhell" :-)

Skrevet

Pampers, har brukt det hele veien, lillemor er 8mnd. Libero sine ble fort kastet ut av dette huset, de var altfor stive og klumpete.

Skrevet

Vi har kun brukt Libero hele veien. Synes Pampers sine er altfor tynne, også blir de så fort "våte". Libero holder bedre på fuktigheten, og vi trenger ikke bytte så ofte. Bruker nå str 3, og skal snart over på str 4. Kommer nok til å fortsette med Libero:)

Skrevet

Nå er jeg - egentlig - tøybleiebruker, men jeg bruker (ennå) engangs om natta. Og vi liker libero best. Synes pampers (størrelsen 4-9 kilo) luktet fælt, og dessuten lakk den når han bæsjet om morgenen. Han bæsjet i en full tissebleie også i morges, men libero (størrelse 3) holdt tett! :)

Skrevet

Så lenge han brukte vanlige bleier har vi brukt Pampers. Synes Libero er stive og klumpete og ser ikke behagelige ut i det hele tatt. Etter at vi gikk over til trusebleier byttet vi imidlertid til Libero Up&Go framfor Pampers EasyUp, for de virket mer bevegelige. Har imidlertid opplevd lekkasje flere ganger med Up&Go, noe vi aldri har opplevd med noen av Pampersbleiene, så jeg tror kanskje vi skal bruke Pampers nå også selv om Libero er tynnere.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg bytter litt mellom Pampers og Libero. Nå har han hatt noen uhell med Libero på natta, så jeg prøver Pampers en stund for å se om det funker bedre. Sånn generelt sett liker jeg Libero bedre, jeg syns Pampers blir så våte.

Skrevet

vi brukte liberfo i starten men min jente tålte dem ikke....vi gikk over til pampers od disse var geniale. etter en stund oppdaget jeg landlord sine, dem er på rema 1000. disse er geniale, og passformaktige og suger godt samt ikke minst knallbillig ;)

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig hva man foretrekker. Tror noen babyer passer bedre til pampers og noen passer bedre til libero. Vi bruker libero. Prøvde litt ut i starten og ble fornøyd da vi prøvde libero.

Vi følger ikke vektanvisningen så nøye, men bytter størrelse når bleia begynner å sitte dårlig eller vi merker at den blir fortere full.

Gutten her tisser sjeldent men mye når han først tisser, så han kan gå flere timer uten å tisse og plutselig har han full bleie, så vi må begynne på bleie nr 5 nå og poden er rett over 10kg og selv om bleie nr 4 skal holde til 14kg så begynner den å føles liten og den holder ikke alltid når han plutselig tisser masse

Skrevet

Pampers. Libero er stive og ekle. Også støtter man vaksinering i u-land ved å kjøpe Pampers:)

Skrevet

Vi har brukt Libero hele veien og er veldig fornøyd. Prøvde Pampers også, ikke noe galt med de, men. Vi har en veldig "stor" jente, hun var 67 cm og 7kg på 3 mnd. Brukte faktisk str nr 2 på dagtid helt fram til hun var 4 mnd selv om de i forhold til kiloene skulle vært alt for små! Brukte nr 3 om natta. Nå har vi gått over til nr3 på dagen og akkurat begynt med nr 4 om natta, hun er 5 mnd. Bortsett fra at hun da hun var liten bæsjet seg ut så har vi aldri hatt noe problem med Libero. Jeg tror at de bæsjene hun hadde da ville gått utover hvilken som helst bleie. Men nå har hun såpass hard bæsj at det aldri er noe problem, og hun kan ha superblytung bleie om morgenen uten at det har gått noe gjennom. Hun har forsovet sovet natten gjennom siden hun var 2 mnd.

Skrevet

Pampers her i gården! Har prøvd Libero sine også, men som mange sier her så er de stive, i tillegg sitter de ikke like godt på mini.

Et tips til dere som kjøper Pampers 1, fant stor prisforskjell her...På Prix koster de 29 kr pr pakke - siden de er Coop så "år" en igjen 10 kr pr pakke som coop medlem. Går en på Rema så koster de 19 kr pr pakke, altså en sparer seg for den tieren med det samme! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...