Gå til innhold

Nattavvennning- gi meg mot damer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var tiden inne, poden er rundet 8 mndr, sambo og elsdtemann er sendt bort for helgen, nå skal det skje! Men herregud som jeg gruer meg, den lille damen har jo stlvilje, og hvor sterk er egentlig min vilje langt på natt, grå av søvnmangel..... Og når er det morgen egentlig? Og innebærer det at man må stå opp, eller er det ok å f.eks gi litt pupp i 5-5.30-tida og sove litt videre?

Please, gi meg noen oppmuntrende historier og gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev et så å si lignende innlegg for en stund siden... hadde bestemt meg for å nattavenne trollemor. Jeg grua meg egentlig skikkelig :) Men det gikk over all forventning (ihvertfall i første omgang) hun var våken i to timer, lå litt å slurva med absolutt ikke hylgråt som jeg hadde forventa. Jeg tror egentlig hun bare sleit litt meg å sovne siden hun pleide og sovne med flaska. Nettene etter var hun våken mindre og mindre og plutselig sov hun igjen eller jeg må innom med smokken.

Men så var hun syk og da blir jo alt krøll :) så nå har jeg egentlig det samme dillemma som deg. Tre netter på rad har hun våkna halv seks. Har prøvd å stå opp med henne, men det er tydelig at det er hun ikke klar for men klarer ikke å roe seg. Så da har jeg gitt melk også har hun sovet til åtte... Men jeg føler litt at det er ulovlig, som egentlig er litt teit for det er jo vi som bestemmer :)

Tror man bare må finne det som fungerer for seg. Er ikke sikkert hun våkner i fem tida :) Lykke til... vær innstilt på lite søvn så går det meste :)

Skrevet

Takk for optimistisk innlegg :-) Må innrømme at dersom dette ender på en halvveis avvenning i den forstand at hun sover til fem, får litt pupp, for deretter å sove en time eller to til, er det greit for meg. Men det er nå litt vanskelig å formidle når klokka er fem, og ikke to, og forskjellen på de tidspunktene.... Vel, jeg er uansett innstilt på et helhjertet forsøk. Alene hjemme hele helgen, ingen andre planer enn å avvenne, og kanskje få meg litt søvn på dagtid dersom nettene blir for tøffe...

Skrevet

Hvis jeg var dere hadde jeg heller gjort det motsatt, altså sendt bort deg og eldstemann. Du = mat og det kan gjør det verre.

Har ingen råd annet enn å holde ut! Det er absolutt verdt det! Dessuten tenker jeg som så at det må da være greit for de små å få sove hele natta også :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har ingen tro på å ta fra barnet både mamma og puppen. Helsesøster drev og maste på meg om at denne jobben måtte far ta. Men nei, det ville jeg ikke. Og det gikk som en drøm. Jeg begynte bare å gi vann på flaske da hun våknet i stedet for pupp. Og det var helt ok. Etter et par netter gadd hun ikke våkne heller siden hun kun fikk vann. Så nå sover hun fra 19 til 05. Da får hun pupp, og sover videre. Jeg grudde meg voldsomt til å begynne med avvenningen, og orket ikke ta tak i det før hun var 10 måneder. Men så var det altså null problem! Ingen skriking i det hele tatt:) Håper det går like greit for deg!

Skrevet

Enig, mamman bør faktisk ta det. Blir litt voldsomt om både hun og puppen blir borte med et slag. Første natta har gått over all forventning, Hun våknet riktignok temmelig ofte, men var forbausende lett å roe. Kl seks var tålmodigheten slutt, då var hun sulten og måtte ha pupp- og det var selvsagt helt ok. Er spent på om hun vil våkne like ofte neste natt også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...