Gå til innhold

Hva var ditt første graviditetstegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er blitt gravid, og føler meg litt "hypokonder" her jeg sitter i sofaen å leser på barnimagen. Føler meg gravid..

Så nå lurer jeg altså på hva ditt/dine aller første graviditetstegn var og når de kom i svangerskapet?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ondt i puppene:) Men det har jeg bestandig før mensen kommer.... Men følte selv at det var enda vondere enn vanlig. Også fikk jeg ikke mensensmerter i magen, det pleier jeg å ha et par dager før mensen kommer. Så da var det bare å finne frem glass og graviditetstester.... så begynte jeg å teste den dagen jeg skulle ha mensen og den var svvvaaaaaakt positiv.:)

Skrevet

Jeg fikk såre og utrolig følsomme brystvorter ca 5 dager før IKM.

Og selvfølgelig uteblitt mens. Hadde også en del smerter/murringer i nederste del av magen. Innbiller meg at det er livmora som strekker seg =)

Skrevet

Fikk også ømme bryster. Får det aldri ellers, så forsto at noe var på gang.

Skrevet

mellom el og ikm fikk jeg rosinhus med det sammen jeg kom i vann. Så ut som en sviske i dusjen.. he he.. og hadde vondt i korsryggen.

Ved ikm fikk jeg såre brystvorter også bare ballet det på seg etter det.. :)

Skrevet

rosidHUD skulle det være. :)

Skrevet

Haha,ja,jeg lurte veldig på hva rosinhus var.. jeg tenkte "Shit,enda en ny terminologi jeg må lære meg nå da??!" *lol*

Skrevet

Supertrött, alltså tio gången tröttare än när jag är normalt sliten. Har laggt mig nio på kvällen och somnar direkt, vaknar klockan sex och kan inte komma upp. Det började för tre dagar sen och då var jag på 3 uker og 2 dager på väg enligt kalkulatorn. Fick svar på min misstanke i dag tidlig =)

Skrevet

ømme bryst og såre brystvorter.. eneste tegn jeg kjente. d kom veldig tidlig, ca 3 uker (før jeg hadde testet meg). og hadde jeg ikke prøvd å bli gravid og ventet på å ta graviditetstest, så hadde jeg nok ikke lagt merke til det heller....:P

Skrevet

Sterke menssmerter i noen dager, sammen med uteblitt mens og vondt i korsryggen ga meg mine første mistanker. De "virkelige" svangerskapstegnene kom ikke før rundt uke 7 tror jeg med kjempevonde pupper og kvalme :P

Skrevet

Sinnsyk god luktesans!! og veldig trøtt :)

Skrevet

De 3 gangene jeg har vært gravid, har det begynt med det samme: jeg får en tomhetsfølelse i magen, sulten hele tiden, men klarer ikke bli skikkelig mett... De 2 siste gangene har jeg kjent dette allerede noen dager etter eggløsningen, toppen en uke (altså i uke 3). Det var sånn jeg først skjønte at jeg var gravid denne gangen....

Skrevet

Så noen tegn kan altså komme ganske tidlig?:)

Skrevet

murring og stikninger i livmor/eggstokk område, men det har jeg alltid så da tenkte jeg ikke over det, det første tegnet jeg reagerte på var svimmelhet når jeg var på trening! da var jeg mellom 4-5 uker. testet ikke før jeg var 5+1 pga ustabil syklus.

Skrevet

Ømme bryster og økt utflod. Murringer flere dager før IKM, noe som ikke ligner meg. Allikevel var jeg vantro da testen ble positiv -det var bare ikke mulig at jeg var gravid, liksom...

Skrevet

Ømme bryster, spesielt brystvorter.

Skrevet

Ømme bryster (men det har jeg alltid før mensen) Så rundt ikm og 4 dager videre, hadde jeg sånne mensenkramper.. flere ganger fikk jeg den følelsen av at: "nå kommer mensen".. om dere skjlnner hva jeg mener.. Men nei.. Men der jeg merker det best og det som gjorde meg mistenksom var en overvelmende trøtthet.. jeg kan sove hvor som helst, kjenner meg aldri uthvilt. Og et par svimmelhetsanfall om dagen. Ellers ok.. hehe..Heldigvis ingen kvalme her.. ikke enda hvertfall ( bank i bordet!)

Skrevet

Snedi fornemmelse i brystene....mye og ofte hodepine (pleier ikke ha hodepine)....uggen form....

Skrevet

Snedig fornemmelse i brystene, var et meget godt uttrykk:) Akkurat slik opplever jeg det også, akkurat som det "stikker til " i brystvortene inimellom, og det føles annerledes ut, på en måte.. Vanskellig å forklare!

Skrevet

Til dere som merket noe med brystene:

Når i svangerskapet merket dere dette?

Jeg hadde mest sannsynlig eggløsning før 1 uke siden. Stikker litt i brystene og har merkelige/sensitive brystvorter.. Merkelig følelse... Pleier ikke være følsom/kjenne noe til brystene i det hele tatt..

Skrevet

Vonde pupper som ser ut som silikon pupper, de er blitt diger...

Også tok jeg meg i å bli mektig irritert over at de var tom for en bestemt leverpostei i butikken, fordi jeg kunne ikke forestille meg å spise en skive uten den leverposteien. Vanligis tar jeg ikke slik så tungt ,men den gangen så var det som om verden falt i grus.

Så er det denne trøttheten da....den varte forsåvidt gjennom hele graviditeten sist , blir sikkert slik nå også.

Mensmurringer og humørsvingninger .

Skrevet

Merket en merkelig fornemmelse i brystene ganske tidlig.. Noen dager før ikm sån ca. Og jeg må skrive under på dette med humørsvingninger og en tretthet som gjør at det svir i øynene!

Skrevet

Var ekstremt trett helt fra like etter befruktningen, noe som har vedvart helt til uke 9, litt bedre nå. Fikk sterke menssmerter da jeg var ca 4 uker, da det vedvarte i to uker uten at det kom noen blødning, tok jeg positiv test. I tillegg var jeg veldig oppblåst i magen fra samme tid.

Andre symptomer kom fra uke 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...