Gå til innhold

Er jeg sær? (ang barnevakt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan ikke akkurat velge og vrake i folk som er villige til å passe minsten på 10 mnd så vi har bare hatt barnevakt på natten 2 ganger.

Denne helgen skulle han sove borte, men istad ringte barnevakten for å si ifra at hun får besøk av søsteren sin som har to barn i helgen. Hun ville fortsatt passe minsten, men tenkte det var greit å si ifra siden eldste barnet er veeeldig aktivt og minste er en baby på 4-5 mnd.

Nå er ikke sønnen min så veldig glad i andre babyer og kan til tider bli vel voldsom mot dem. I tillegg har han etter lengre tid søvnproblemer endelig begynt å sove om natten, men det skal ikke mye til for dette velter. Det er nok med en natt med lite søvn så bli de påfølgende 2-3 dagene et mareritt i så måte.

Derfor sa jeg at da blir vi hjemme imorgen, skulle bare ut å spise litt og bare være kjærester så det er jo ikke sånn at det er verdens undergang. Mannen var enig med meg at da utsetter vi. Nå ble jo da barnevakten veldig lei seg, får litt dårlig samvittighet:-( men jeg tenker jo også at hun vet jo om problemene lille har med søvnen så da bør hun vel kanskje forstå hvorfor?

Usj, er jeg egoistisk og hønemor? hva hadde dere gjort?

Fortsetter under...

Skrevet

Gutten din er KUN 10 måneder og kan bli voldsom mot andre babyer og liker dem ikke? Hvordan kan en på 10 mnd i det hele tatt bli voldsom mot andre? Og det at han ikke er så veldig glad i andre babyer er det du som har bestemt. Kanskje venne ham på å være sammen med andre?

Og ja - dere er begge sære.

Det er jo ikke noe som tilsier at din gutt ikke skal få sove selv om det er 2 andre barn der. Jeg ville uten tvil ha prøvd.

Skrevet

de fleste småbarn kan være litt "voldsomme" mot andre småbarn, for de vet ikke at de faktisk er vond mot de.

som f.eks mitt tantebarn på 11 mnd kom bort til vippestolen til snuppa når hun bare var 2 mnd.. å slo henne i ansiktet! denne er vi mer obs på nå.. men sånn kan sje.

Skrevet

Jeg syns også du er ganske sær. Ungen din er jo 10 mnd, flere barn som går i barnehage rundt denne alderen. Da er de rundt andre unger hele tiden. Og liker han ikke andre babyer er dette virkelig god trening for ham. Syns og at du burde prøve. Lykke til!

Skrevet

Jeg syns det var bra gjort av deg å si ifra til barnevakten at det kunne bli slitsomt for henne å passe barnet ditt pga at han er voldsom mot mindre babyer. Dere får helt sikkert henne til å sitte barnevakt igjen.

Er det virkelig så rart at en baby på 10 mnd kan være voldsom? De er jo vanligvis ikke passive i denne alderen, men nysgjerrige og utforskende. Jenta vår var også slik å Åpen Barnehage. Hun ville jo bare kjenne litt på disse spennende små babyene, men det ble kniping og dulting. Dette er jo greit når barna er jevngamle, men ikke når det er en på 10 mnd og en på 4-5 mnd. Jeg hadde i alle fall hendene fulle med å passe på at jenta vår ikke kneip tak i de som var mindre på barnehagen, og det kunne ha blitt slitsomt for en barnevakt å passe henne sammen men andre, mindre barn på den tiden.

Annonse

Skrevet

He he, det var vel ikke akkurat sønnen min jeg var bekymret for nei:-) Det er ikke så lett å følge med på han for han synes jo at det er festlig å dunke lekene i hodet på små babyer og klore ut øynene deres. Det at han ikke"er så glad i" bunner mest i at han vil ha leker og oppmerksomhet for seg selv. Han er jo fortsatt så liten at noe sosialt samspill er det ikke akkurat snakk om:-) Han er ikke noe problem rundt jevnaldrede og større barn, det er disse tåkelurene av noen småfolk han synes er rare.

Glemte også å si at leiligheten hennes er 30 kvm, så tenkte det ble en i overkant hektisk helg for hele hurven....men for all del, det er godt mulig jeg er litt sær:-)

Hi

Skrevet

Du utviser forståelse for barnepasseren og det er jo flott..

Babyen din er nok ikke ond, men nysgjerrig på andre babyer..

Det hadde sikkert gått helt fint, men det kan jo vente litt også..

Ser ikke noe sært i det..

Skrevet

Hvis han er lite glad i å dele osv, så hadde det sikkert vært veldig bra for ham å komme seg i Åpen Barnehage. Det kan jo hende dere allerede er i gang, eller at det ikke er en Åpen Barnehage der dere bor da..

Jenta vår har lært kjempemye av å være jevnlig i samspill med andre barn. Vi har vært der 2-4 ganger i uken siden hun var 8 mnd. Dette vil sannsynligvis være til stor fordel når hun nå skal begynne i barnehage. Det er dessuten deilig for oss foreldrene å få litt voksenkontakt :D

Skrevet

30 kvm! da kjønner jeg det litt bedre:)

Skrevet

Jeg synes ikke du ser saer. Utsett barnevakten med god samvittighet :)

Men signerer aapen barnehage. I 10 mnd alderen er barnet stort nok til aa ha glede av andre barn :)

Skrevet

Nå skulle ikke akkurat søsteren din passe to barn til, men få besøk av en som hadde to barn.

Hadde sett det på som en fordel jeg, så gøy for gutten din med andre barn selv om de ikke var nøyaktig samme alder. Kommer han ikke oversn og er voldsom så er det å treffe andre barn det han trenger.

Og ang søvnproblemene, skulle han plutselig sove mindre eller dårligere fordi det er to andre barn i huset? Det skjønner ikke jeg helt.

Skrevet

Du det er helt vanlig at de biter, kjenner hardt og smaker litt på hverandre i den alderen, og søvnproblemer har de fleste babyer/småbarn i perioder. Jeg ville ha levert babyen til barnevakt, men det er foreldrene som tar den endelige avgjørelsen:) Om det er det du har bestemt så er det det du har bestemt:)

De fleste er littegranne hønemor med førstemann, om de ikke er veldig vant til babyer før de selv får barn.

Annonse

Skrevet

Ja du er både sær og hønemor!

Dessuten må jo barnet vende seg til å være med andre!

Skrevet

Nei. Jeg syns ikke du er egoistisk. Det er deres barn, og det er dere som lever med barnet i hverdagen. Dermed er det dere som må ta avgjørelsene som er best i det lange løp. Litt hønemor er du, men det må man jo få lov til å være. Jeg hadde nok gjort det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...