Gå til innhold

Forslag om å flytte eksamen til etter 17. mai og russeferingen....En god idé?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er et fantastisk forslag. Skjønner ikke at det ikke har vært endret for lenge siden.

Håper det går igjennom (helst før min eldste blir russ)!

Hve mener dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Eksamen ER jo etter 17.mai og russefeiringen?

Skrevet

Pleier ikke eksamen å komme etter 17. mai da? Det er jo det som ofte er problemet at det feires så mye rundt 17. mai at man ikke er opplagt til eksamen.

Skrevet

Jeg synes nå fortsatt at eksamen burde vært unnagjort FØR russefeiringen, så har de i det minste noe å feire.

Feire at man har gått 12 år på skole, og kanskje må ta opp noen fag neste år fordi man gikk på "russelinja" er jo helt håpløst.

Skrevet

For det første: forslaget er å flytte den ENDA lenger etter feiringen. Den skal være tidligst 23. mai.

Og for det andre - jo, jeg er egentlig enig med mammqa søker barn-æhar fått to. Det hadde vært det aller beste å få flyttet hele feiringen til etter eksamen - men det er kanskje vanskeligere å få til. de begynne rjo med russegreier tidligere og tidligere.

Men: helt klart - det hadde vært det aller beste.

Skrevet

Hei

Enig med mamma søker barn - har fått 2... Russefeiringen har tatt overhånd og slik det er nå, så forbereder ungdommen seg de 3 årene de går på videregående til nettopp denne ene tingen: RUSSETIDEN...

Hvor ble det av forberedelser til videre utdanning?

Det skulle vært obligatorisk å ha bestått videregående skole FØR du fikk være Russ.. Men heldigvis er ikke jeg politiker eller lærer - for jeg mener at barn skal kunne si takk for maten og ta tallerken sin fra bordet også, i en alder av 2 år!

Annonse

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Syns egentlig ungdommene bør være såpass oppegående at de ikke lar festing gå utover eksamen.

Jeg droppet russefeiringen for å prioritere eksamenslesing, og fikk igjen for det.

Mange på skolen min festet så hardt at de strøk til eksamen (var ute og drakk til langt på natt dagen før eksamen osv..), men det er jo deres eget problem.

Skrevet

Synes ikke ungdommene skal feire noe som helst før de er helt ferdige.

Eksamene kan gjøres unna i april, feiring i mai og avslutning i juni.

Jeg var russ selv og synes i ettertid at det er ganske tåpelig å feire 12 års skolegang med å feste og herje så mye at jeg ødela i allefall karakteren i ett fag. Helt dustete av meg og jeg håper ingen andre gjør det..

Altså feire kan gjøres når man er ferdig..

Skrevet

Enig med Rampogni. Det hadde føltes som noe å feire også. Opplevde min egen russefeiring med en bismak i kjeften. Jeg visste jo hva som kom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...