Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Hvis jeg begynner min permisjon 6 uker før termin (pga ks), men er sykemeldt fra arbeid i de tre første ukene. Vil jeg da få sykepenger eller permisjonspenger. Jeg er jo ikke sykemeldt fra permisjon, men fra arbeid.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Her må du nesten sjekke med NAV, forstår det som det er ulik praksis fra NAV kontor til NAV kontor her. Slik jeg leser dette skal du ha keisersnittet 6 uker før termin. Da mener jeg du skal i permisjon 3 uker før keisersnitt, da det er jo en fødsel.( Det er her NAV praktiserer litt ulikt) Men du kan sykemeldes i permisjonen om det er nødvendig. Far kan da overta din del permisjon.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg skal ha ks 3 uker før termin, så for å ikke miste de tre ukene permisjon før fødsel så valgte jeg å gå ut i perm 6 uker føt termindato. Nå har jeg så kraftig bekkenløsning at legen vil sykemelde meg inntil 3 uker før termin. Siden jeg har valgt 80% permisjon så vil det jo svare seg å få sykepenger, men ikke permisjonspenger.. HI
Gjest ->>- Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Enten begynner du permisjonen og får permisjonspenger, eller så er du sykmeldt fra jobb og får sykepenger. Det er fullstendig usannsynlig at NAV vil godta en sykmelding fra permisjon i den situasjonen du beskriver.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Der har du jo svaret selv. Din termin er KS-dato, og legen sykemelder deg til du går i permisjon 3 uker før denne (tilsvarer i ditt tilfelle 6 uker før UL-termin hvis jeg skjønner deg rett). Du vil dermed få permisjonspenger fra 3 uker før termin.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Neida, jeg vet jo at jeg ikke kan få sykemelding fra permisjon, men ting er så vanskelig å forstå på nav/ lovdata sine sider. Siden jeg ikke har levert inn noen bekreftelse på ks- dato, men bare ul skjemaet, så visste jeg ikke hva som var rett. NAV og arbeidsplass har kun fått dato for start på permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå