Gå til innhold

Har spanias drosjer babysete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til spania når minimy er 4 mnd gammel, har leid hus der og er avhengi av taxi til og fra flyplassen ++

Skal ha med 2 barn, 3 kofferter og bagvognen, tror ikke vi orker å ta med babysete også, heller ikke sikkert beltene i bilen passer setet vårt heller...

Så hva gjør jeg? Satse på at drosjene har seter?

Fortsetter under...

Skrevet

De har ikke seter....

Vi vi var på Gran Canaria i fjor, vi booket en taxi med bareste å ventet nesten en time på at han kom. Så viste det seg at det var en barnepute han hadde... Du vet slike som 6-7 åringer sitter på for å se ut av vinduet.

Så vi måtte bare ha han på fanget. Når vi kom til hotellet spurte vi dem hvor vi kunne få tak i taxier med barnestet, de trodde ikke det gikk men skulle undersøke. Dagen etterpå hadde de forsatt ikke funnet noen taxier med barnesetet.

Så vi gikk mye der nede... hehe... Men, til å fra flyplassen måtte vi ha han på fanget. Vi ba sjåføren kjøre ekestra forsiktig.

Å, jeg var der å besøkte foreldrene mine. De er vanligvis veldig på sikkerhet, men de beroliget meg å sa i Norge når jeg var liten var det helt normalt å ligge i bagen eller sitte på fanget i bilen.

God tur, å prøv å ikke bekymre deg! Eller ta med sete?

Skrevet

Nei drosjene har ikke barnesete. Da må du evt. bestille det på forhånd.

Skrevet

Du bør definitivt ta med eget sete. Trafikkulturen der nede er mer aggressiv enn vår, og selv en liten småbulk vil kunne gi en baby livstruende skader hvis man har den på fanget.

Skrevet

Ja vi må nok ta med et sete, tror jeg kjøper et billig et på finn eller no, for jeg vil ikke bruke det igjen når jeg kommer hjem (kan jo bli ødelagt på flyreisa)

Huff, vet ikke hvordan vi skal få med oss alt jeg.... 2 barn-3kofferter-bagvogn og babysete...

Skrevet

I leiebiler har de barnesete om man bestiller det, du kan jo ringe til leiebil firmaer på flyplassen du skal til å høre om du bare kan leie barnesetet? Om de har flere ledige sier de sikkert ja de også tjener litt på det.

Denne ideen kom jeg plutselig på, så si i fra om det går. Jeg reiser selv til GC igjen om en måned å kunne gjort det samme om det går...

Annonse

Skrevet

Vi var på GC for noen mnd siden. Vi reiste hele storfamilien med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn og hadde derfor bestilt mini-buss til og fra flyplassen. Vi hadde også bestilt barnesete til de minste barna. Mini var ikke mer enn knappe 2 mnd gammel da vi reiste. Bussen vi fikk hadde riktignok seter til de minste barna, men de var ikke brukelige. Det var umulig å stramme selen og det gikk heller ikke å feste setene med setebeltet. Kan innrømme at jeg angret på at jeg ikke tok med sete til mini.

Det er mulig bilutleieselskapene har seter, men jeg ville hørt med de om de hadde skikkelige seter beregnet på babyer hvis du velger den løsningen.

Hvis det er et stykke til og fra flyplassen er det kanskje like billig å leie bil som å ta drosje også.

Skrevet

Ta med bilsete til babyen! Hvordan du loeser det:

Pakk mindre hvis du kan, de har bleier i syden ogsaa f.eks

Baeredings til baby

En tralle du stabler alt oppaa (jeg pleier aa ha med et par reimer saa jeg faar sikret ting i tralla)

Eldstemann faar beskjed om aa hjelpe deg aa dytte den tunge tralla

Gaa sakte

Pust

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...