Gå til innhold

det gikk jo bra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn et innlegg her for et par dager siden og ba om hjelptil å få orden på økonomien min, pga gammel inkassogjeld etc. Fikk masse kjempegode tips :)

Skrev også at jeg ikke har våget å fortelle kjæresten om dette, siden det er så pinlig at det er til å grine av..Vel, telefonen min er ødelagt, og jeg prøvde å bestille ny, men slapp ikke gjenom kredittsjekken. KJæresten lurte på hvorfor telefonen ikke kommer, så jeg hoppa i det, og la det på bordet. Og hva skjer...han svarer ikke...han bor og jobber i en annenby, så kontakten er pr dags dato på facebook, og han svarer alltid med en gang.nå er det noen timer side jeg la korta på bordet, og .....ingenting. Føler meg kjempedum, og burde vel holdt kjeft. Men har iallfall sendt den første mailen til kreditorene og bedt om samla oversikt, eventuelt fryse renter, og kanskje få ettergitt noe av gjelda. MEn fy, jeg angrer på at jeg åpna kjeften...

Fortsetter under...

Skrevet

Huff saa trist :( Men du vil vel helst ha en kjaereste som kan staa ved deg ogsaa naar du har det vanskelig?

Lykke til. Jeg haaper ting ordner seg.

Skrevet

Hvis kjæresten din ikke er moden nok til å støtte deg i dette, og ikke engang gir lyd fra seg, så er han ikke mye til kjæreste uansett!

Nå har jeg ikke lest det opprinnelige innlegget du refererer til, så jeg vet ikke hvor ille det er, men hvis man ikke kan være åpen og ærlig med kjæresten sin, også når det gjelder problemer, så er det ikke noe forhold å satse på uansett!

Men det kan jo hende han bare trenger litt tid på å fordøye det...

Skrevet

Kanskje han bare trenger tid til å la det synke inn. Gi han litt tid.

Hvis han ikke takler sannheten, et det jo heller ikke noe forhold å samle på. Kan jo ikke ha et forhold basert på halve sannheten.

Synes du er flink som tar tak i dette. Det kreves sterkt pågangsmot å begynne denne prosessen. Ønsker deg lykke til:)

Skrevet

Da er han kanskje ikke en man kan satse på i gode og onde dager?

Jeg har ikke lest innlegget du refererer til, men kanskje det finnes en logisk forklaring på at han ikke svarer?

Skrevet

satser inntil videre på at han bare fordøyer..vi venter barn, så ville vært fryktelig trist om dette skulle ødelegge forholdet, det er jo ikke sån at jeg ber han hjelpe meg med betalingen, dette vil jeg ordne sjøl. Tenkte det var greit å ikke ha hemmeligheter.

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141413312

Der er forresten linken til det opprinnelige innlegget.

Annonse

Skrevet

huffda HI :-/

jeg er hun som ga tipsene ang inkaso ol..

er trist om mannen din skal reagere slik :-/ virker litt uvirkerlig for meg, siden min støttet meg når jeg "sto frem".. men får håpe det er at han trenger litt tid på å ta det innover seg.. kan jo hende det blir en del tanker rundt "hvordan støtte best mulig?", "er det noe jeg kan hjelpe med foruten om?", "hvordan skal vi gjøre dette fremover?"

krysser fingrene for dere, at han bare bruker tid på å ta det innover seg, og kanskje setter opp noe om hva han kan hjelpe med (når det gjelder å støtte deg og gi gode råd).... får håpe han snart tar kontakt.. om det så er for å være sur.. er bedre enn stillhets behandling!

Skrevet

Blir litt nervøs her..men glad jeg iallfall har lagt kortene på bordet, og begynt prosessen med å ordne opp i det :) Aldri så galt at det ikke er godt for noe..om jeg ikke hører noe fra ham i løpet av dagen, kan jeg jo sende en mail i løpet av helgen og høre om han ble sint..ikke at det forandrer noe, gjelda får jeg ikke ugjort, så dette gjør jeg med eller uten ham. Men som sagt, føler meg litt dum, siden han er en fyr som har stålkontroll på alt, og er litt..gnien..ikke sån at det er et problem, jeg var klar over det før jeg ble sammen med ham, men det gjr det litt ekstra flaut.

Skrevet

Fortsatt ingen respons...tror jeg bare loggerav facebook, og heller sjekker i kveld jeg..dette blir man jo bare smått gal av..

Skrevet

tror det er bedre for deg å logge av, prøv å ikke tenke så mye på det nå.. men sjekk igjen senere i dag/kveld i stedenfor

Skrevet

Send mannen din en melding der du sier at oppryddingsprosessen er i gang, at kreditorene er kontaktet og at dette vil ordne seg. Så logger du av, og lar ham fordøye dette. Økonomisk rot er ikke gøy, så skjønner godt at han reagerer negativt på dette. Jeg er egentlig i samme situasjon som mannen din, og det som skuffet meg mest var at han ikke fortalte noe om dette tidligere, vi kunne ryddet opp i det sammen på et tidligere tidspunkt og spart masse kostnader. Men gjort er gjort, og nå står vi sammen om å ordne opp i dumskapen fra ungdomstida hans. Og forresten, gratulerer! Du har tatt første steg mot en framtid uten kreditorer hengende på nakken :)

Skrevet

Da har han svart. Han sa ikke så mye, men var iallfall enig i at det er bra ting er i gang. Ingen nedlatende kommentarer, eller kjeft. Puh!! Ti kilo av skuldrene der:) Når alt er ferdig nedbetalt kan man kanskje vurdere å kjpe hus sammen, men inntil det, vil jeg ikke flytte sammen med han. Dette er mitt rot, som han ikke skal ordne opp i. Men er glad iallfall!! Var litt nervøs her ei stund, og med svangerskapshormoner flyende rundt kroppen blir jo ting ti ganger verre!!

HI

Annonse

Skrevet

Godt å høre at han har svart deg.

Har tenkt på situasjonen din i hele dag. Falt et par kg fra mine skuldre også nå.

Synes du er flink som tar tak, og ønsker deg fortsatt lykke til.

God helg!

Skrevet

Takk :) God helg til alle dere, det ordner seg for snille jenter :D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...