Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Om en mann tar ut av oppvaskemaskinen, "passer" ungene, baker en kake eller lager middag en gang i skuddåret er han sååååå flink, men får vi noe skryt når vi gjør alt sammen dag og ut og dag inn? Neeeida, her skal det bare kreves. "Du må bake kake til helga, du må vaske golvet, du må ditten du må datten". Jeg er så dritt lei av urettferdig behandling fordi jeg har feil kjønnsorgan!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 så vær kvinne nok til å stå imot det! neste gang han forlanger noe, så sier du enkelt og greit "du er mannfolk, har to armer og to ben.. GJØR DET SELV!" hvorfor sture over slikt når det er så lett å endre på?!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Slik er det ikke her. Jeg tror at det har noe med hva vi forventer oss av hverandre. Hadde min mann forventet at jeg skulle vaske gulvene fremfor han, så hadde jeg blitt passe irritert,og gitt beskjed med en gang. Jeg tror at grunnen er at i begynnelsen av et forhold så vil vi gjøre alt for mennene våre. Lage middag, rydde, vaske, vaske alle klærne hans, lage kaffe, vise våre gode bakeegenskaper, hvor flinke vi er til å lage frokost på senga ol. Mannen blir selvsagt vandt til dette, og vi skjemmer ham bort. Når vi kvinnfolk da blir lei etter en stund så mener jeg at det er ris til egen bak. Den burde ha satt ned foten lenge før. Helt i begynnelsen. Her i huset er det den som ser at vi må sette på en klesvask som gjør det, trenger gulvet en omgang med støvsugeren så gjør den som har tid der og da det, slik er det med alle ting i huset. Jeg elsker å lage mat da, så det får han sjelden gjort, men har han lyst så har han lov. Jeg klager ikke over at jeg lager middag hver dag, men hvis jeg ikke orker en dag så ser bååde han og jeg det som en selvfølge at han da skal lage middag den dagen. Men igjen så er det jo en selvfølge at mannan skifter dekk på bilen, klipper hekken, tar seg av utvendig vedlikehold. Vi får ekstra skryt hvis vi en gang i skuddåret stiller oss i stigen å rensker ut vannrennene osv.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Jeg lurer på hvordan man kan bo sammen i mange år, uten å forme hverandre i riktig retning. Jeg flyttet sammen med en mann som var "typisk ungkar", men etter et års tid som samboere har rutinene våre kommet i orden. Han rydder opp når det er rotete, tar frem støvsugeren når det trengs, setter på en maskin med tøy, og gjør absolutt sin del av arbeidsmengden her hjemme. I tillegg tar han begge biler utvendig og innvendig, måker snø/ klipper plener, hogger ved, bærer den i hus, og sørger for at vedkurven i stua alltid er full. Jeg synes mannen er flink jeg, men han synes jeg er kjempeflink også, som lager middag hver dag, baker brød, holder orden her osv...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Fordi man ikke kan tvinge voksne mennesker til å forandre seg. Hvis jeg lar vær å gjøre det, blir det bare bombet. For han gidder ihvertfall ikke, han kan bo i et grisehus han.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Han høres veldig egoistisk og umoden ut.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 gubben min er også slik. hvis han får ..ånden'' over seg en gang i tiåret og faktisk vasker huset, går han rundt og sier, er jeg ikke flink? vasket huset og blablabla.. mens jeg som gjør dette hver dag pår ikke et lite fnugg av skryt..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Her er mannen flink når han gjør noe, og det er jeg også. Når jeg har vasket huset, kommenterer mannen det når han kommer hjem, selv om jeg er hjemme i permisjon. Når han tar ut av oppvaskmaskinen, så sier jeg takk, og når jeg gjør det sier han jammen takk til meg også. Vi hjelper hverandre og arbeidet er felles fordi vi begge bor her...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Noen her som noen gang sier at mannfolka er flinke når de skifter dekk på bilen, vasker bilen, klipper plenen, hogger ved og alt det andre mannfolka gjør untendørs?? Hos oss har vi den ordninga.. Jeg tar meg av ALT husarbeide og han gjør alt som har med hus og bil ute. Det funker helt supert og av og til hjelper vi hverandre. Mannen min har aldri ryddet inn i oppvaskmaskinen og det gjør meg ingenting...jeg har aldri skifta dekk på bilen heller. Så deilig å slippe å krangle om alt:)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Vel, jeg tar meg av alt utvendig også. Og alt innvendig. Og alt som har med ungene å gjøre. Når han kommer hjem fra jobb spiser han middag, så sover han til ungene har lagt seg. og så stikker han til en eller annen kompis. I helgene sitter han i sofaen, evt er hos kompiser. Det syns jeg ikke er mye rettferdig!
blond Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor menn tar det som et kompliment når noen sier de er flinke fordi de gjør selvfølgelige ting. Det sier en del om den som gir komplimentet, hvor lave forventninger den har til menn.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Hehe. Sånn er min mann og. her om dagen tok han ut av oppvaskmaskinen uten at jeg måtte spørre han om det. Jeg sa ikke noe, men da ville han ha skryt jeg svarte: Du skal få skryt når du gjør dette og andre husplikter jevnlig, og ikke bare en gang i blant. Det får da vært måte på. Jeg er lei av å måtte gi beskjed at nå er vaskemaskinen ferdig, klærne er tørre og klare for å brettes osv Nå er forholdet vårt ennå ferskt, så jeg håper at det jeg sier går inn og at det vil komme seg etterhvert. Jeg er slik at alt skulle helst vært gjort i går :-p Kanskje jeg og kommer meg litt over på den andre 'det-går-så-bra-atte'-siden etterhvert
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Så enig med HI. Spyr. Og hvis et barn krabber opp på pappas fang sier svigermor; Å, er du mest glad i pappa? Kvitre, kvitre. Og lukker øya for at vi har mammadalter til barn som 9 av 10 ganger klatrer opp på mitt fang. Min mann gjør en del husarbeid og blir rett og slett skamrost. Men når han har sveipet en mopp over gulvet tror han seriøst han hatt "tatt huset". Litt morsomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå