Gå til innhold

Noen som har vaskehjelp selv om de er hjemme med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å skaffe, vil liksom bruke tiden min på å kose meg med babyen og slippe den grundige vasken hver uke. Støvsuger og rydder hele tiden så frister med en som tar den ordenlige vasken hver uke mens jeg triller eller noe i den duren. Er det latskap?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har vaskehjelp, helt vidunderlig. Såklart kan man klare det selv, men vasking er det verste jeg vet. Elsker å rydde og organisere, hater vasking.

Skrevet

Jeg hadde det, og med god samvittighet.

Så får du mer tid med babyen.

Skrevet

enig med deg:) Hvor mye betaler du? Har du hver uke? Svart eller hvitt?

Skrevet

Er selv hjemme med nyfødt og føler jeg har knapt nok tid til å gå på do og spise. Er jeg heldig rekker jeg en dusj. Vi skaffer oss hushjelp nå 4 timer i uka. Er anderledes nå med nr. 2 når man skal hente i barnehage, lage middag osv.

Skrevet

Noen ville sagt latskap, jeg sier at er snakk om prioritering. Har du økonomi til det? Trenger ikke koste så mye i mnd, men det er mange mnd i ett år. Husvasken kan også tas på kveldstid etter at ungene er lagt. Men som sagt har du lyst til å prioritere pengene sånt så gjør det du har lyst til! (jeg burde gjort husvasken nå, men utsetter det fordi det er så kjedelig tidsbruk, men nødvendig) Fikk lyst på vaskehjelp jeg også nå.

Annonse

Skrevet

Dette er også nr 2 og merker jeg har mindre tid ja:) Må liksom fordele vaskingen gjennom hele uken da jeg ikke får tatt alt på en gang siden babyen ikke er alt for tålmodig.

HI

Skrevet

Kan gjøre det på kvelden man da er det gjene klesvaske, rydding på kjøkkenet ol. Deissuten er det deilig å ha litt tid for seg selv etter en lang dag;)

Skrevet

Jeg har det og synes ikke jeg er lat engang ;)

Bruker heller penger på det enn på noe annet fjas.. Er superfornøyd med vaskehjelpen vår også og vet hun har venteliste på folk som vil ansette henne. Jeg kan ikke si henne opp når jeg er i permisjon og risikerer at hun ikke har tid til å vaske her lenger når jeg skal tilbake i jobb, så hun fortsetter å vaske selv om jeg er hjemme akkurat nå.

Skrevet

Vi har ikke veldig romslig økonomi men hadde gått fint. Måtte prioritert litt annerledes f eks ikke kjøpe fredagspizza fra peppes eller alt interiørstæsjet jeg kjøper kunne godt kuttes ned på.

Skrevet

Vi har hus på 340 kvm i boareal. Pluss kjeller på over 100 kvm og stor gang med jakker og sko som ikke går under boareal. Nærmere 460 kvm jeg skal holde i orden, og jeg orker ikke mer! Fortsatt latskap?

Skrevet

Vi har vaskehjelp, og kommer ikke til å permittere henne selv om jeg er skal være hjemme med baby, tvert i mot!

Annonse

Skrevet

Er vel bare snakk om prioriteringer det som så mye annet.

Selvfølgelig kan jeg vaske selv og heller bruke pengene på noe annet, men jeg avstår heller fra det andre og velger vaskehjelp. Har ingenting med latskap å gjøre, jeg trener nemlig når vaskehjelpen er her jeg ;-)

Skrevet

Hva betaler dere for vaskehjelp? Timesbetaling? Hva/hvor mye gjør vaskehjelpen? Litt nyskjerrig bare.. :) Jeg ser jo for meg at det er ganske dyrt, men det er kanskje ikke det? Hadde vært deilig å hatt vaskehjelp da..

Skrevet

Nei, det er ikkje latskap! Eg synest det er ei god prioritering. Vi har skaffa oss au pair, og ho bur i huset vårt. Jobbar 30 timar i veka og kostar kr. 4.000 i månaden.

Etter ein fødsel er ein forferdeleg sliten, og eg synest det er viktigare at du kosar deg med ungen enn at du vaskar golv.

Lykke til!

:-)

Skrevet

:o Fy flate så late noen er..helt sjokkert.Mer tid med mini,ta det når h'n er lagt seg da vel,og alle små har vel godt av å leke litt for seg selv mens du tar en rask vask.tar jo søren meg ikke hele dagen og ikke hver dag:S

jaja stå på!!!

Skrevet

1412 her,og for dere som har så stort hus,hva skal dere med det etter da om dere ikke kalrer å ta vare på det?late kjerringer..

Skrevet

Ja, fikk de siste halvåret med jeg var hjemme med minstemann! Helt fantastisk herlig! Hvorfor definere det som latskap? HAr du lyst har du lov :-)

Skrevet

Vi har vaskehjelp, og hun er helt fantastisk. Hele leiligheten skinner fra gulv til tak. Jeg sitter heller en time lenger på jobben for å slippe å vaske. Synes det er helt pyton! Det er godt at det går ann å leie i mennesker til å gjøre de tingene som jeg ikke er så flink til, så kan jeg heller bruke tiden på det jeg er god på.

Skrevet

Vel, noe som heter arv (oss med stort hus). Hadde gjerne ønsket noe mindre, men vil ikke gi fra meg et fantastisk hus og tomt fordi jeg ikke klarer å vaske alt selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...