Gå til innhold

Feber, feber, feber... En baby som "aldri" blir frisk.

Anbefalte innlegg

De siste to-tre månedene har det vært av og på med feber, hoste og snørr. Et par turer på legevakta, flere turer til legen pga tette luftveier. Har hatt samme runden denne uka, men ble feberfri i går. Men hva våkner jeg til i natt? En glovarm og snørrete baby. Så i dag har han altså feber og dårlig matlyst. Igjen.

Ifølge legene er dette helt normalt for babyer (han er 8 måneder). CRP ble målt i uka her, ikke høy, den var på 25. Var hos legen igjen i går, for ekstrakontroll, pusten var ingenting å bekymre seg for, heller ikke de hovne mandlene. Neida, helt normalt.

Rytmen er helt ute å kjøre, gutten våkner flere ganger hver kveld, og sjeldent sover han mer enn 2 timer sammenhengende hver natt. Ofte våken 1-3 timer hver natt i tillegg. Jeg er utrolig lei og sliten, og ikke minst BEKYMRET: Men ifølge legene er alt bare normalt, gutten er ikke medtatt og apatisk, men aktiv og oppegående. Derfor føler jeg at jeg ikke trenger å dra til legen med mindre han blir blå på leppene pga pustevansker eller noe. Ikke mener de at det er astma han har heller, det var visst altfor tidlig å si noe om.

Dagens utblåsning!!

Noen som har gode råd eller lignende erfaringer?

Fortsetter under...

Piraten på 5 mnd her i huset er konstant tett og har vært det siden starten av november. Her går det en boks saltsvannsspray i løpet av ei helg føler jeg. Siste uka har hun også vært forkjøla og det hjelper jo ikke på.

Hun slet mye med pusten som nyfødt (gav seg betrakelig i jula) og det var helt normalt mener lege og hs og det har de sikkert rett i.

Men å gå månedsvis med tett nese som forårsaker oppvåkning på natt og masse nesespray er visst også helt normalt. Aner ikke hva jeg skal gjøre, for det begynner å bli slitsomt.

Skal på 5-mnd kontroll i neste uke og om hs fortsatt ikke synes dette er rart, så ringer vi privatsykehuset her i byen og får en time der.

Jeg frykter vel egentlig at det kan være falske mandler, men håper jo selvsagt at det bare går over en dag.. (helst snart)

Skjønner godt at dere er bekymret, kan jo ikke være helt normalt å ha feber så ofte.

Om det er noen trøst har minstejenta her vært helt lik, infeksjon etter infeksjon etter infeksjon.. Synes hun aldri ble skikkelig frisk før hun var syk igjen. Har gått i forkjølelser, hoste, snørr og feber, utallige ganger. Begynte da hun var ca 2 uker gammel og fortsatte til hun var ca 10 mnd. Hadde flere turer til legen, men det er bare virus.

I følge legen var dette ganske normalt når man har flere barn og storesøsken er i barnehage. Eldre søsken trenger ikke bli syke selv, men drar med seg smitte hjem, eller babyen blir smittet når den er med og henter/leverer i barnehagen. Det er litt av en utfordring for en baby å ha søsken i barnehagealder sa han, og vi har jo to eldre søsken i barnehage. Immunforsvaret må visst bare gjennom dette og om det skjer nå eller når ungen er 1,5 år og har begynt i barnehage selv er ikke så farlig.

Nå er ihvertfall jenta mi 1 år (i dag faktisk!) og har vært frisk siden før jul, jippi! Så plutselig ble det bedre..

Akkurat nå har hun antagelig RS-virus da, samme med storesøster på 2,5 år, så nå har jeg to febersyke, snørrete jenter med surklende hoste liggende å sove på siden av meg. Men bank i bordet, de siste to månedene har det ikke vært sykdom her i det hele tatt, så det kan snu for dere også :)

vi har det akkurat slik som du HI!

hun er 7 mnd,har vært snørrete siden hun var 2,5 mnd.

har ikke hatt så mye feber,men alltid gått sånn opp og ned.

Vært til legen mange ganger,men prøvene viser ingenting.

den siste uka har hun vært værre og hatt høyere feber(over 39).Nå er hun bare snørrete igjen og har veldig mye slim.Hoster å klir på natta og våkner mye..

Håper det blir bedre etterhvert som de over her sier,for det ER slitsomt ,for både foreldre og baby.... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...