Gå til innhold

Begynner 3-åringen deres å le når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

foreldre / søsken skader seg?

3-åringen her var uheldig og mistet noe tungt og spisst på tåa mi. Det var så inni h..... vondt at tårene spratt. Det fortsatte lenge å gjøre forferdelig vondt.

Først ble han overrasket over reaksjonen min, deretter begynte han å le.

Jeg sa at det ikke var pent gjort å le av de som hadde vondt, men han bare fortsatte å glise. Så sa jeg at voksne også kanskje kunne trenge en trøsteklem når de fikk vondt. Men, nei - han fortsatte å glise..

Jeg legger oppførselen i kontoen for usikker oppførsel. Han har nok ikke sett at vi voksne har fått ordentlig vondt (han ler ikke når lillesøster får vondt), så han vet ikke helt hvordan han skal håndtere det / oppføre seg.

Et sted i bakhodet surret allikevel en tanke.. Tenk om sønnen min mangler empati og begynner å skade dyr senere i livet. He he. Absurd, men dog. (Han sier at han er glad i oss og liker til vanlig å kose / sitte på fanget).

Fortsetter under...

Skrevet

Mitt ene barn på tre år ler ikke. H*n ser kjempebekymret ut selv og vil kose og få oss glade igjen.

Mitt andre barn med asperger ler når andre får vondt og gjorde det også som tre-åring. Antakelig for at h*n er usikker og syns det ser morsomt ut.

Skrevet

Hadde dette vært komplett unormal oppførsel ville det ikke vært ett marked for Americas funniest home videos, judas/Jack ass og slike tv serier.

Mennesker har jo i alle år ledd når folk skader seg,ramler, driter seg ut osv.

Empati og trøsting er noe som kan læres. Man ler fordi det ser morsomt ut,men lærer å si: uff, stakkars deg.

Jeg syns ikke det er noe å bekymre seg over.

Skrevet

Viste han andre tegn i en alder av tre? Guttungen er jo kosete og jeg kan "manipulere" ham til å vise omsorg. Altså... Jeg kan si at mamma blir lei seg og får vondt, hvis han kjører bilen sin inn i foten min med vilje. Da stopper han og gir meg en klem.

Er bare usikker på om han ble usikker fordi han forårsaket en så voldsom reaksjon på meg.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...