Gå til innhold

Sår som ikke gror på en uke. Er det normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden oppdaget jeg at min lille gutt hadde et sår oppe bak øret. Øret ligger inntil hodet på det stedet og kanskje skyldes såret at vi ikke har tørket godt nok etter at han har badet.. Burde det ikke ha grodd nå? Jeg har vasket noen ganger med pyresept og kikket på det, men for det meste har såret fått være i fred. Det er rødt og fuktig av sårvæske. Sårvæska tørker slik at det legger seg noe skorvelignende rundt såret, men selve såret er uten skorpe. Det er ganske tett mellom øret og hodet akkurat der.

Bør en lege se på det? Noen som har vært borti lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt eksemaktig ut, eller som en allergisk reaksjon, men da skulle det kanskje vært større. Ut fra beskrivelsen høres det ut som noe jeg hadde da jeg var barn, bare at jeg hadde mye mer. Skyldtes et par øredobber jeg hadde fått av ene tanta mi, og selv om jeg ikke har nikkelallergi, så må det ha vært noe helt spesielt med de, for huden flasset av og jeg fikk sår rundt og i øret.

Det kan ikke være at han plukker på det? Lillesøster her hadde et sår i panna etter at hun slo seg på asfalten, og hun hadde det i evigheter fordi hun plukka på det.

Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt meg en tur til lege. Liker ikke sånne sår som ikke gror, blir nervøs=P

Men hvis øret ligger inntil hodet så er det vel ikke så mye luft som kommer til, og da gror det jo både saktere og får ikke den luften som skal til for å danne en skorpe.

Skrevet

Vi fant et lignede sår på jenta vår. Snakke med de på apoteket, og de anbefalte en salve som heter Brulidine eller noe sånt. Du kan selvfølgelig gå til legen, men kanskje du burde prøve denne salven først?

Skrevet

Jeg ringte legen for sikkerhets skyld bare for å spørre om det var normalt. Legesekretæren ville at legen skulle se på det, så vi skulle få slippe til mellom andre pasienter senere i dag!

Jeg drøyer det ofte med å ringe til legen, men egentlig er det jo bare å ta en telefon og høre hva de som har greie på det mener... :-)

Skrevet

eldste gutten min hadde akkurat samme, og jeg fikk tak i en krem som man ikke får kjøpt noen steder i butikker eller noe, men den fungerer som bare det altså : )

Den fungerer på alle mulige sår fordi den inneholder antibiotikumer, jeg har brukt den på ALT, og det er alt fra brannsår til åpne sår som blør.. Den fungerer.. Om du vil prøve dette så kontakt meg : ) denne kremen er perfekt når man har småbarn som kanskje har en tendens til å dette litt og få skrubbsår : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...