Gå til innhold

Til info: selvom mannen din er selvstendignæringsdrivende- betyr IKKE det at han har rompa full av pe'eng!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så det er sagt!

Det betyr lange arbeidsdager, aldri helt fri, tanker som kverner døgnet rundt, middager som å forskyes, avtaler som må brytes, ansatte som gir deg grå hår OG en helt normal inntekt- iallefall for vårt vedkommende!

*fnis* avogtil er det godt å få ting ned på papir *blåse i nesa*

Fortsetter under...

Skrevet

Nei så kjedelig da. Jeg trodde nemlig det motsatte ;)

hilsen naive meg som altså ikke skal bli selvstendig, med heller kose meg som statsansatt..

Skrevet

øhm.. altså jeg trodde at man hadde rompa full av pæng..

Skrevet

pæng? som i kaboom? som i cowboy og indianer- pæng du er død?

tjhi-hi

I indre-enføll heter det pe-eng.

Skrevet

hihihii, som i cowboy ja,, neida.

Her i trøndelag er pe-eng det samme som pæng..

Cowboy-indianer-pæng er pAng på trøndersk..

ser der, da fikk vi utveksla litt dialektforskjeller også :)

Skrevet

fint når en får gjort to ting på en gang. ( egentlig tre- for jeg får unngått å legge sammen klærne i tørketommelen)

Annonse

Skrevet

hohoho, aldri så ille at det ikke har gått for noen ;) (jepp, mente å legge inn skrivefeil..)

Skrevet

uff, den ble grovere enn min karakter skulle tilsi... ¤flau¤

Skrevet

fysjom! slik humor ber vi moderator ta seg av. det kan tross alt provosere noen. det hører til på sexdebatten ( som er blitt forum for å finne seg nye seksualpartnere... umulig å lage noe seriøst der inne).

Skrevet

notert, fortsatt flau.

Den sexdebatten er rimelig ekkel ja. Men du verden, om noen finner seg noe de har behov for dere inne, så skal jeg ikke være noen moralens vokter jeg. Hver sin smak sier jeg bare.

Uff, enn at jeg ødela tråden din om den stakkars mannen din som sikkert sliter seg ut, og nesten ikke får igjen noe for det.

Håper framtiden ikke er like stress-som for han og dere..

Skrevet

Det betyr heller ikke at man "bare er hjemme" og dermed kan stille opp som barnevakt for naboens syke barn dersom det skulle være nødvendig.

Man kan heller ikke hjelpe til med å skifte dekk, bære noe tungt, eller skru sammen en flatpakke.

Selv om enkelte naboer tror akkurat det.

Omgangssyke spesielt. Ja, for sånn bortsett fra at vi taper arbeidsinntekt på lik linje med alle andre, så VIL vi jo gjerne ha spysyke barn i hus?!?!?!

*veldig godt å få det ut*

Jeg får dårlig samvittighet når mannen blir med meg på kontrol til jordmor, fordi det fort tilsvarer 1000 kroner tapt for oss, men naboene ser nesten på det som en selvfølge at han skal stille opp for dem og hjelpe til med alt mulig.

HAN GÅR IKKE HJEMME HAN HAR HJEMMEKONTOR!!!!

Skrevet

Går utover familie livet.. mannen er selvstendig innen graving og fra mai til noverber er han ikke hjemme før i 9 tiden mandag til torsdag- fredag er han hjemme normalt 4.

ikke mer penger enn andre for han må jobbe og ha penger på konto for og betjene lån på alt utstyr til vintern for da kan de bli lite jobb.. er så heldig at han har vært hjemme mellom 4-5 den siste måneden=) men han tenker konstnat på jobb og bekyra for hva som skjer neste måned osv.

kjenner jeg gruer meg til sesongen begynner igjen..

Annonse

Skrevet

Kjenner igjen det der.. er ikke helt lett å være den som alltid venter på han og sånn.. og når han er frustrert hender det seg at frustrasjonen går utover deg.. men hang in there : )

Der må vi være støttende ; ) hehe : )

Skrevet

da tror jeg kanskje at jeg hadde funnet meg en anna jobb jeg...

Skrevet

En normal inntekt er jo relativt! Vil tippe at alt fra 300-550tusen regnes som normal inntekt.

Ang lange dager og "arbeid som kverner" i hodet, kan man få dette i hvilken som helst jobb. Også i staten.

Om det jobben hans betyr at han aldri har fri, jobber helger og laaaange dager, og likevel tjener relativt dårlig, må man kanskje vurdere om virksomheten bør få leve?

- PÅ en lang arbeidsdag (10-12 timer), bør man vel sitte igjen med iallefall 1000kr minimum etter at faste utgifter og skatt er trukket fra. (jeg ville nok ha sagt 1500 hvis jeg skulle orket). Jeg på "studiejobbinga" mi på Shell satt jeg igjen med 100kr timen etter skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...