Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #51 Skrevet 12. februar 2010 En i kassa på rimi har ca 285 tusen pr år, og en sykepleier har fra 280 til 320 avhengig av ansinitet. Dette er jo uten tillegg. Man kan få jobb på rimi rett etter tiendeklasse. Så HI har jo faktisk rett
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #52 Skrevet 12. februar 2010 Min mann er sykepleier uten videreutdannelse, jobber full stilling inne psykiatrien og tjener 520 000 i året.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #53 Skrevet 12. februar 2010 anonym 18:40 er det med tilegg(natt,helg,helligdager) eller er det grunnlønn? Om det er grunnlønn er det da i privat firma? For dette er over tariffen det offentlige bruker.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #54 Skrevet 12. februar 2010 Ser hva du mener. Jeg har drevet og surra med to utdannelser - den første som jeg ikke fikk jobb i pga så masse fusjoner i bransjen, og den andre er sykepleierutdannelsen. Jeg er snart 30 år, og tjener lite! Men en kamerat av meg, droppa utav skolen etter 7. klasse, og jobber innenfor helsevesenet han og. Han har jobba seg opp, og har sikkert hatt mange kjipe skift i løpet av årene, men han er like gammel som meg, og eier hus, en fet BMW, flatskjerm til 40.000kr, kjøleskap til samme pris osv. Han har masse luksusvarer, har hushjelp, osv. Jeg har ikke kommet skikkelig i gang enda engang; leier leilighet, har en bil til under 10.000kr, hvitevarer som ser ut til å synge på siste verset osv. Hvis jeg hadde valgt å ta fagbrev som frisør - som jeg nesten gjorde, men som ikke var "godt nok" for meg på den tiden jeg trodde verden lå for mine føtter, og jeg var overambisiøs - så hadde jeg nok alt i alt i dette livet tjent tilsammen mer penger på det enn hva jeg kommer til å gjør ei dette yrket som jeg begynte i 10 år etter at jeg kunne ha vært ferdig med det fagbrevet.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #55 Skrevet 12. februar 2010 Ser det er flere som mener at de uten utdannelse mister jobben først når det går nedover med økonomien. Skjønner ikke helt det, verden trenger fortsatt søppelkjørere,buss sjåfør,taxi sjåfør,kassadamer, barnehageassistenter, renholdere og så videre. Og at folk er dumme uten utdannelse. Noengang møtt en som studerer filosofi eller. . Kjenner flere med utdannelse (høy) som faktisk ikke er noe. De har studert i flere år og er ikke kvalifisert til jobb uten fler studier.(hovedfag i språk og likn) Jeg har og møtt smarte mennesker uten utdannelse og. Fordi at de skjønner hvordan livet fungerer utenfor bøkene.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #56 Skrevet 12. februar 2010 Det virkelig irriterer meg at alle tror at leger tjener så sinnsykt med penger. De fleste leger har langt under en mill i året. Toppledere f eks eller advokater som er partner i selskapet, tjenere bra. Leger er ikke de best betalte i norge. Ikke HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #57 Skrevet 12. februar 2010 Ja, jeg kjenner en som har hovedfag i filosofi. Skulle du ha et poeng med det du skrev? Er ikke folk med hovedfag i språk kvalifisert til jobber? Du er bare for uvitende, og et bevis for at det er vanskelig å forstå livet uten bøkenes kunnskap.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #58 Skrevet 12. februar 2010 Nei, de er jo som andre offentlig ansatte. Tjener ikke mye i det hele tatt, men de har høyere status enn f. eks. en lektor som har minst like lang utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #59 Skrevet 13. februar 2010 En lege på sykehus har jo bare rundt 500 000 i grunnlønn, så kommer alle tileggene oppå der. Så de tjener ikke mye nei. Ser og at folk lenger oppe her glemmer at man skatter av inntekten, så om man har 50 000 i mnd så blir det trukket endel skatt av det. Utbetalt blir det ikke så kjempemye.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #60 Skrevet 13. februar 2010 Dette må være en spesialstiling, eller han går mange ekstravakter. Det er ikke vanlig for en sykepleier å tjene så mye. Jeg er spesialsykepleier i psykiatri med fullansiennitet og full stilling, har 404 000 kr i grunnlønn, ca 450 000 med tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå