Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 tips: 5 dager før eggløsning størst sjanse for å få jente, 2-3 dager før, størst sjanse for å få gutt. guttesedcellene svømmer nemeligkjappest og kommer først fram til egget. MEN de lever kun 2-3 dager. jentesedcellene kommer senere frem, men lever lenger. Ikke ta dette blodseriøst, det er ingen garanti i dette!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Hehe, ikke så opplyste dere som har svart over her. Detter ER forskningsmessig bevist for leeeeeenge siden, og det er disse prinsippene familieplanleggeren Baby-comp (eggløsningsmåler basert på temperatur som gir prognoser for når det er størst sjanse for å få hhv jente og gutt) legger til grunn. Pga at X-genet er tyngre enn Y-genet veier jente (xx)-sædcellene mer, og svømmer langsommere. Jentesædceller er i tillegg mer levedyktige (akkurat som jentebabyer av en eller annen grunn er sterkere og mer levedyktige enn guttebabyer etter fødsel) så de holder ut lengre enn guttesædceller. De kan ergo vente noen dager på el. Det som imidlertid ikke stemmer helt er dagsanslagene HI oppgir. Stemmer jo at det lønner seg å ha sex noen dager FØR el inntreffer for å øke sjansen for å få jentebaby- dette selvsagt fordi de lever lengre. Men fem dager før var litt lenge 3-4 holder (selv om sæd KAN leve så lenge som 7 dager). Mens vil man ha gutt, lønner det seg å ha sex dagen før selve EL, på selve EL-dagen og dagen etter (fordi man er fruktbar opp til 24-48 t etter el) . Dette selvsagt da fordi guttesædcellene svømmer raskere og dermed har størst sjanse til å vinne racet og komme seg først frem til egget, som jo alt er der ved el:) Trenger ikke være rakettforsker for å begripe logikken i dette, så synes det er underlig at folk er såpass lite opplyst som de to anonyme over;) ikke HI
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Dette har jeg da visst i flere tiår
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 det har du sikkert.... hihi... morsomt innlegg.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Da er det jo mer enn spesielt at de legger frem dette på babyverden da,hvis det er sååå langt fra sansynligheten..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Dette er faktisk sant. Men jeg håper ikke folk tenker for mye på det. Det burde ikke ha noen betydning hva slags kjønn barnet får!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Nei da, det er sånn: de med kort tiss får jenter og de med lang får gutter.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Jeg skjønner at dette er en spøk, men hva slags tiss har de som har gutter og jenter?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Har hørt at dersom man ønsker jente skal mannen ta et avslappende varmt bad før sex akten, hehe. Da svømmer guttesædcellene saktere mens jentene holder den samme farten. Vil man ha gutt skal man ha sex som kaniner. jada..
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Hva får jeg da? Laget på selve eggløsningsdagen!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 He he da vet du hvordan vi som bare har gutter holder på:-D
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Ja, stemmer dette. Hvis du ikke har sex de to-tre nærmeste dagene til EL har du noe høyere prosent for å få jente. Men det er også avhengig av at du har så stabil syklus og EL at du vet når EL er da. Men det er jo mange som har det så...
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Nåh faren til gutten min hadde liten tiss og var dårlig i senga, kom kjapt gjorde han å og vi hadde lite sex, såeh... Gutt for det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Jente sædcellene svømmer fortere en gutter, om dere har dere i badekar f,ek. Dei liker varme.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Jeg visste dette, men klarer ikke holde meg unna mannen, og hadde sex stort sett daglig da våre to gutter ble unnfanget. Nå har mannen lovet å holde alle gode tips for å få jente neste gang, så vi satser på at det fungerer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå