Gå til innhold

Drit lei av å være alles hushjelp ,je stikker snart..

Anbefalte innlegg

Jeg har en samboer og en sønn som driter i alt,min sønn er 17 år .

Barberer seg når jeg nettopp har vasket ,vasken blir full av små hår og snus,

Min samboer samma greiene hår og snørr i sluket i vasken.

Hår overalt da han mister en del hår.

Giddr ikke å kaste juce kartonger osv ,de lar bare litt være igjen å setter i kjøleskapet.

Rot overalt sure sokker som ligger til vask ,som jeg må drive å vrenge før vask.

Jeg har sagt mange ganger ifra ,men dem gidder ikke å gjøre noe med det.

Jeg har sagt at jeg kommer bare til å reise ifra dem ,tar bare med meg jenta på 8 så kan min samboer ta seg av sin egen sønn litt,er sjelden han tar i ungen.

Vi har aldri gått en tur sammen med ungene engang..

Å ja så snart jeg får sjangsen og litt penger til overs reiser jeg ..

Fortsetter under...

Forstår deg veldig godt... jeg gidder ikke rydde lenger. eneste jeg holder rent er ting jeg trenger eller snuppa trenger,. og jeg håper vi ikke kommer til og få besøk de neste dagene for ingenting ser ut her.. jeg har tatt meg fri, hviss sambo skal gi blaffen i og rydde kjøkken og bidra så skal jeg og gi blaffen.

Samboeren din er faktisk en voksen mann og trenger ikke hjelp til å tørke seg i baken, forklar til han først at hvis han ikke skjerper seg så kan han få bo alene. Gi han en liste over ting du forventer at han skal klare.

Så nnkaller du alle til familiemøte og forklar hva som forventes av hver enkelt person i familien.

Gi dem hver sin egen liste over plikter og ha mange kopier.

Forklar sansksjonene for ikke overholdt avtale og overhold dem!

Annonse

Jeg har prøvd å prente i sønn min at han måtte rydde og vaske etter seg ,men han hadde en far som pleide å si til han ikke hør på henne det er hennes jobb hun er kvinnfolk.

Og når det gjelder min samboer ja så er det mora hans sin skyld ,han bodde hos henne til han var 36 år ,og hun gjorde alt ,han kom fra jobb og hadde maten på bordet.han gjorde ingenting..

Men, om din samboer mener dette er kvinnfolkjobb.

Gjør du mannfolkjobber?

Bytte dekk på bilen, snekre,måke snø,hugge og bære ved osv.

Om han gjør alt mannfolkarbeid syns jeg du må finne deg i det altså.

Men seff, noe klargjøring kan man forvente, som å rette ut sokkene.

Vask sokkene hans slik du finner de, tørk de i trommel, og legg de i skuffen hans uten å noengang rette de ut. Da lærer han sikkert fortere.

Han på 17 er jo enkel å trene opp. De lever og ånder for penger. Får han ukepenger eller mnd penger? Trekk fra en sum hver gang du må gjøre noe etter han. Feks 50 kr. Om det blir sykt mye, så kan du gå ned til en 10 eller no (se sammenhengen i summer her).

Om han ikke gjør andre ting hjemme seff, og dermed kan forvente at du gjør noe for han.

Jeg er ikke HI, men "kvinnfolkarbeid" tar nå ofte mye mer tid enn "mannfolkarbeid".

Her i huset er det også sånn. Jeg bruker vel et par timer hver dag på husarbeid og matlaging, og tar i tillegg alt med ungene (mating, bading, legging, nattevåk, you name it).

Vi har ikke noe uteområde som må vedlikeholdes (bor i blokk). Har ikke peis heller. Dekkene blir skiftet på dekkmann. Oppussing gjør vi sammen.

Han bruker kanskje 5 timer i året på "mannfolkarbeid", jeg bruker nok minst 600.

Her hos oss har vi 2 mål tomt, 2 biler og stort hus.Så her er det endel mannfolk arbeid. Jeg får ingen hjelp hjemme, men da skal det og sies at jeg bytter ikke lysepærer engang. Da må man ta frem stigen,og da er det manfolkarbeid.

Jeg klipper ikke plenen om sommeren, måker ikke snø om vinteren. Alt jeg gjør ute er å luke litt.Ellers er det mannfolkarbeid.

Så jeg må finne meg i å gjøre alt hjemme.Og jeg ønsker ikke å bytte med han,hehe. Hater feks å male hus, det er pyton. Mye hyggligere å vaske badet, eller lage middag.

Timeantallet går ca opp i opp her tipper jeg.

Men seff, bor HI og i blokk og det eksisterer knapt mannfolkarbeid, da ville jeg gjort andre grep for å trene mennene. Fakturering fungerer mye bedre enn å la være å gjøre jobben.

Sett frem en tørkerull og en jiff glass spray ved vasken, og fortell de at det vil bli straff om de ikke gjør rent etter seg. Enten i form av noe fysisk (tupperware party under skiskyting i OL) eller ett straffegebyr.

Anonym 10:51

På dette tidspunktet er det bare en ting å gjøre: kutt ut å gjør husarbeid. Eventuell søppel og dritt de etterlater seg legger du pent på rommet/nattbordet/i senga til den skyldige.

Forbered deg på en dirty overgangsfase, men for all del ikke tro at det hjelper å "si fra".

Dette gjorde faren min med broder...hans eneste plikt var å bære ut søpla, og det klarte han altså IKKE. Så da satte pappa ganske enkelt søppelposen rett uttafor døra til rommet hans, slik at han snublet i den da han sto opp...

Annonse

Oj, du har holdt ut lenge, mannen din er et rasshøl! Kom deg unna, det høres ut som du har stor sjans til å finne noen som respekterer deg. Jeg ville dradd i dag, hvis jeg var deg, uavhengig av økonomi.

En ting er hvordan man fordeler arbeidet som har med hus og hjem å gjøre- men det jeg ikke fatter og begriper er de menn som ikke gjør en dritt med barna sine. Som feks å mate og stelle spedbarn (utenom amming da), leke med større barn, finne på ting, gå tur, trøste etc.

For meg er det helt uforståelig at man kan bry seg så lite om sitt eget barn at man ikke kan spandere litt tid på stell, lek, kos og tilknytning.

En sånn mann ville jeg aldri hatt i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...