Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 hvordan vet man hvor lenge det er mellom mensen og eggløsning? Blir superglad for svar!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Har du 28 dagers syklus?? Isåfall er det eggløsning rundt dag 13,14 og 15,mest sannsynlig på dag 14 etter 1 dag i siste mens :-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Takk for svar! ..Jeg har 33 dagers syklus, og da syns jeg det er forvirrende hva jeg skal plotte inn i terminkalkulatoren...(?)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 14 dager etter mens har du eggløsnig. Og 14 dager etter eggløsning har du mens. Det er i allefall det mest vanlige syklusen. Skal du bli gravid bør du prøve noen dager før eggløsning. Et ekstra tips: 5 dager før eggløsning størstsjanse for å få jente, 2-3 dager før, størstsjanse for gutt. guttesedcellene svømmer nemeligkjappest og kommer først fram til egget. MEN de lever kun 2-3 dager. jentesedcellene kommer senere frem, men lever lenger. Ikke ta dette blodseriøst, det er ingen garanti i dette!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Du har uannsett mens 14 dager etter eggløsning. Men da har du litt lengre tid fra mens til ny eggløsning. Håper du finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Tusen takk for svar folkens! Dette betyr at vi ihvertfall kan ha gjort det innenfor riktige dager... He he Blir spennende å se Jeg krysser fingrene
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Det er faktisk stor forskjell på folk! Bare så det er sagt - hvis du virkelig vil vite hvor lenge det er så må du ta eggløsningtest. Evt prøve gjennoom hele måneden. Kjekt for dere begge det
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 ..En annen ting: kommer symptomene "tidligere" når man har lang syklus? Jeg vil jo eventuelt være 4+4 på vei på IKM(?) Da har jeg lest at man kan kjenne veldig at man er gravid. Men jeg har også lest at man bare kanskje kjenner seg gravid rundt IKM, men mest sannsynlig ikke... hmmm Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har 28 dag syklus selv, så vet ikke dessverre lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Jeg er i samme situasjon som deg og kjenner meg litt strammere nederst i magen allerede.. vet ikke om det er innbilning ennå- jeg krysser fingre
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Ideelt sett har man eggløsning 14 dager før man venter mensen, dette gjelder så og si alle. Men det forekommer selvsagt variasjoner på et par 3 dager. Lutealfasen bør være på 10 dager eller mer, er den mindre vil et befruktet egg ha problemer med å feste seg. Sykluslengden bestemmes før eggløsning, det er her det varierer fra person til person hvor lang syklus man har. Ta en kikk på www.pernille.info for mer informasjon om eggløsning og syklus generelt.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Det skal jeg sjekke ut! Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 sædkvaliteten er best når den er 2-3 dager gammel. Tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå