Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Har holdt meg unna brød, pasta, poteter og ris i nesten 4 uker nå. Og de siste dagene kun drukket nutrilett shake, for å få en raskere vektnedgang før jeg begynner med lavkarbo for fullt. nå de siste dagene har jeg merket at jeg har fått dårlig ånde. Noe jeg aldri er plaget med til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Er det karbohydrater i nutrilett shaken?? Kan være du er nede i ketosen nå,men det lureste er å kjøpe urinsticks på apoteket og se om du får lillafarge som indikerer stort antall ketoner i urinen din :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Ja det er karbo i shaken altså.. Men drikker kun den nå. SÅ får i meg ca 50 karber daglig. er kanskje for stort inntak?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Det er for mye ja! Du må ned til 10-20 karb i døgnet, alt ettersom hvor følsom kroppen din er:-) Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Om du har fått i deg noe sukker (som er karbohydrater) så er du ikke i ketose. Om problemet egentlig er dårlig ånde anbefales tanntråd og tannskyll;-)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har aldri slitt med dårlig ånde altså. Den kom nå de siste dagene med kun shake. Jeg pleier jo ikke få i meg så lite karbo. Pusser så klart tennene flere ganger daglig. Men kommer tilbake. LUkter litt spesielt av kroppen også. Huff.. Ikke spist noe sukker nei
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Fant en stick her Den var lilla. Da er jeg vel i ketose? Vil det si at fettet brenner fortere nå?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Du må teste med strimmel på kvelden, 2 timer etter siste måltid, for å få rett resultat. Utslaget kan komme av at du får i deg så lite næring nå. For at en lavkarbodiett skal fungere optimalt må du ha i deg nok fett, og det gjør du ikke med nutrilett. Man kan ikke kombinere lavkarbo og lavkalori. På lavkarbo trenger man mye fett og lite karber, på lavkalori lite fett og endel karber. Hvis du vil drikke shake eller spise bars bør du heller bruke atkinsprodukter om du vil gå på lavkarbo. men jeg skjønner ikke vitsen med å drikke shaker hele dagen altså, man kan få et like bra vekttap med å spise vanlig lavkarbo (og slippe å være sulten) som når man bare drikker shake. Er begrenset hvor mye fett man klarer å forbrenne også. På en lavkarbodiett vil protein sørge for at man ikke forbrenner muskelmassen, noe man fort gjør på en ekstrem lavkaloridiett som feks å leve på slankeshake.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Skjønner.. Jeg skal gå på dette en stund for å få en pangstart. Tenkte starte på noe ala fedon. Kommer man i ketose med fedon? Leser masse på lavkarbo.. svigerinnen min som også kun går på shake er i ketose. Og raser ned i vekt.. Skal ikke være lett dette her
Gjest Sauen og ungene Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 At hun er i ketose og raser ned i vekt har nok mer med lite næringsinntak å gjøre enn karbo-ketose. Så klart, noen tåler mer karber enn andre og det kan være hun tåler 50 karber om dagen, men de fleste må under 20. Vet ikke så mye om fedon, men på atkins og ketose er ihvertfall induksjonen (de første ukene) ment som en pangstart, og det er vanlig å gå ned 1-3 kilo i uken de første 3 ukene. Noe særlig Mer enn et kilo klarer ikke kroppen å forbrenne av fett pr uke, så det over blir som regel vann og muskelmasse. Hvis du trives med å leve på shake så må du jo bare gjøre det, men jeg foretrekker å heller leve på ren lavkarbo. resultatet blir som regel noenlunde det samme, og man slipper å være sulten.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Ja, jeg gleder meg til å begynne på lavkarbo altså. Tro meg.. Gleder meg til å prøve dette og se om jeg klarer å gå ned i vekt
Gjest Sauen og ungene Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Ville bare begynt med en gang jeg, om jeg var deg =) Så slipper du å gå sulten! Lykke til da :-) Her går det endelig nedover. Gikk på lavkalori før, gikk ned 2 kg på 5 mnd og gikk dem opp igjen ila en helg, hehe... Nå på lavkarbo går jeg ned et kilo eller to i uka og er veldig fornøyd=)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Så utrolig flott sauen :-) Flinke deg.. Hva spiser du i løpet av en dag? Jeg så en oppskrift på pizza, der bunnen var av ost. Osten ble stekt i ovnen til den var gyllenbrun. Så tok man fyll og ost på og stekte igjen. Ved du om dette er Fedonvennlig?
Gjest Sauen og ungene Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Spiser mye: -egg og bacon -salat med kylling eller ost og skinke -kyllingkjøtt (feks grillet kylling) Du kan bruke oopsierolls istedenfor brød: http://monicassunnematblogg.blogg.no/1253891782_oopsie_brdlavkarbo.html Ris kan erstattes med jukseris (revet blomkål og en klatt smør i microen i 6-7 min) Potet erstatter jeg med fløtegratinert blomkål (kokte blomkålbuketter, fløte, ost, salt/pepper/hvitløk surres sammen i stekepanne) Pasta kan du lage av squash. Skjær i tynne strimler, kok i 1 minutt, tilsett litt salt ellers blir det mye rent kjøtt, grønnsaker, div. lavkarbosupper (grunnoppskrift - 8 dl buljong og 2 dl fløte. Tilsett ønskede grønnsaker, kjøtt/fisk og krydder. Tilslutt, ta kjelen bort fra platen, vent til det slutter å koke, tilsett 3 eggeplommer. ) Masse oppskrifter på lavkarbo.no =)
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Tusen takk for tips. Får melde meg inn på lavkarbo.no.. Ha en strålende helg
Morgonfuglen Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Ketose??? Er ikkje det mjølkefeber hos kyr?
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Leser dere hva dere skriver egentlig? Mener dere med hånden på hjertet at dette er en naturlig måte for kroppen å ta til seg og bearbeide mat på? Hva skjedde med næringsvett, fornuftig kosthold, variert kost, og mosjon? (Mosjon; les: bevegelse, gymnastikk, benytte kroppens fysiske ressurser).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå