mirredutt Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Til forrett skal jeg ha limemarinert scampi og til dessert blir det enten panna cotta eller sjokoladefondant, alt etter hvor tung hovedretten blir. Men hovedretten sliter jeg litt med. Tenkte på helstekt indrefilet (storfe), men den ene gjesten skal ha absolutt helt gjennomstekt kjøtt så da tror jeg den utgår. Kanskje indrefilet av svin? Andre forslag? Jeg må også ha forslag på tilbehør og saus.
ApriIbaby Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Indrefillet av svin bør jo heller ikke være heøt gjennomstekt etter min mening. Synes du skal gå for helstekt storfe inderfilet, jeg. Du kan jo bare dele den før du begynner stekingen også steke en bit litt lenger enn resten- Alt skal jo uansett hvile en god stund før du skjærer det opp. bare flytt steketermoneteret over i biten som blir igjen når den "rå" er ferdig. sånn har jeg gjort
ApriIbaby Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Rødvinssaus og rosenkål og asapsrgesbønner et nydelig tilbehør. Sammen med ovnsstekte potetbåter
mirredutt Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2010 Tusen takk for svar! At jeg ikke tenkte på at man kan dele fileten før man steker! Tror kanskje jeg går for panna cotta til dessert da, er jo en litt tung hovedrett så da blir kanskje fondant litt mektig?
erteposen + 4 Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Svinefilet høres jo bra ut. Jeg er ikke storfan selv, men jeg fikk servert denne for en stund siden. Veldig bra. http://www.john-manfred.no/jm/EntryPage.aspx?containerid=304&objectID=3&PageID=4 Ellers er jo enden på indrefileten nesten alltid gjennomstekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå