Gruffalo:-) Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Jeg sliter med fordøyelsen! Spiser variert og er ganske aktiv, men alikevel er magen treg og det er vanskelig å komme på do.. Noen med gode tips? Helst noe som virker fort.. Jeg trenger det!
Rampongi Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 svisker, plommer, frukt på tom mage, rosiner er ting som fungerer for meg iallefall. Lykke til!
Gruffalo:-) Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2010 Mmm.. Føler jeg har prøvd med frukt og grønt, svisker og rosiner, men effekten uteblir.. Jeg er ikke forstoppet altså, ikke misforstå, men sliter med treg og hard mage stort sett hele tiden.. Kanksje jeg drikker for lite, får prøve med mer vann:-) Andre tips?
Voilà Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Fiber og rikelig med vann. Det hjelper, det lover jeg!
GuttemammaX3 Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Jeg pleier å spise en yoghurt med et par ss linfrø oppi ca tre ganger i uka, det synes jeg hjelper godt.
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 1 stk svisker morgen og kvell.+vann
2søtesmåh Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Det har jeg gjort hele livet, vært plaget med treg (ikke hard) mage..Til jeg skulle begynne med et "opplegg" i forbindelse med å bli kvitt noen kilo etter jeg fikk førstemann..Jeg har ALDRI sluttet med det.... Jeg spiser ikke de 3-4 timene FØR jeg går til sengs..Det for at det meste jeg har spist gjennom dagen skal være godt på vei "ferdigfordøyd" når jeg legger meg..FOr når man sover GÅR fordøyelsen tregere, men kroppen jobber med å skille ut næringsstoffer den skal ta OPP, fra stoffer som skal ut.. SLik letter man "nattarbeidet" for kroppen.. Til frokost frem til kl 1200 spiser jeg bare frukt. (og bær når det er sesong)....SÅ mye man vil, for man SKAL IKKE gå sulten..Frukt på tom mage er så lettfordøyelig at man tar opp og bruker bare det man trenger, så kroppen bruker ikke krefter på og fordøye maten, og den kan konsentrere seg om å skille ut avfallsstoffer som har samlet seg i løpet av natta. Etter 12 er det "fritt fram"; men la det gå 30 min fra siste spiste frukt eller 40 min om det var banan.. Frukt må IKKE spises til dessert eller resten av dagen, dette igjen, fordi frukt er så lettfordøyelig, og om man har annen mat i magen så vil den ligge og "sperre for" fruktens "gang gjennom kroppen". Den vil bli liggende for lenge i mage evt tarmssytem og gjære og dermed gjøre en både oppblåst og uvel i magen.... Dette er vel ikke en klinisk dokumentert teori, men den funker som bare f....Begynte for 6 år siden, og om det går mer enn 2 dager jeg skipper å spise bare frukt før 12, så bli magen den "samme gamle" igjen..Treg og "full"........Skal ikke garantere at det virker for deg, men prøv det i et par uker ) Kanskje en liten måned...Jeg ble "frelst", og slutter ALDRI med det..Jeg har prøvd fullkornbrød i alle varienter, frokostblandinger, herbalife, det aller, aller meste.....Men det som funker er frukt før 12..Og ikke spis de siste timene før leggetid (fredag og lørdag skipper jeg DET da....MEn bare frukt lørdag og søndag før 12 gjør at jeg tåler det ganske bra)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå