Gå til innhold

Sover babyene deres hele natta uten mat?

Anbefalte innlegg

Er så lei av å være våken halve natta .-(

Hun legger seg fint nå.... Men, våkner flere ganger på natta. Får mat en gang...Men, hun kan ligge våkken i to timer...

Vi tar henne ikke ut av rommet, hun får ikke mat før etter klokka 1.30.

JEg føler liksom at vi gjør alt "riktig", men hun er mye våken fordet.

På dagtid sover hun en lang lur mellom10 og 13..Varierer litt, også har hun en mindre lur litt senere, men ikke senere enn at hun våkner 16...

Fortsetter under...

Natt til i går var første gangen snuppa klarte seg en hel natt uten mat, hun glemte sikkert bare å våkne for i natt ville hun ha mat igjen ;o)

Får mat en gang ila natten, i natt var det i ett-tiden ( er sånn i ørska at husker ikke mer nøyaktig enn det).. Kunne også ønske at snuppa kunne finne ut at en hel natts søvn er en veeeldig bra ting. Lei av å være våken på natta.. =( Men vi (hvem er det jeg vi'er meg med?? Mener selvfølgelig JEG, mannen min er ikke så godpå den ammingen)er heldige for hun legger seg fint med en gang igjen.

Å gi henne oppmerksomhet i våkentimene er ihvertfall ikke lurt, da synes hun jo det er supert å være våken. =) Lyset av og minst mulig snakking og kontakt.. gjør det kjedelig å være våken.. HUff, det er slitsomt.. vi hadde en slik periode vi også. Håper det går over snart!!

Ja skjønner at du blir lei av våken netter.

Jeg sluttet å gi mat rett før 4 mnd, det gikk veldig greit, men noe gråt må du regne med.

2 - 3 dager så var det gjort..

så du må bare bestemme deg for det, å ikke gi deg når du først innfører nye ting.

Ingen trenger mat på natta etter 6 mnd , vis ikke di er undervektige:)

hver streng, det fungerer

Lykketil:)

Annonse

Å, langt derfra at han sover hele natta! Men om det er den maten han er ute etter eller bare kos er ikke godt å si.

En tid nå har han vært våken en gang i timen. Det skal sies at han har hatt dårlig mage etter medisinering ved juletider, men nå er han bra igjen. Uvanen er der fortsatt, men vi nærmer oss sakte men sikkert en lengre søvn. Er blitt tre timer sammenhengende søvn nå - litt hyling og kos også tre timer til. For meg er det ok å gi pupp om natta - er stort sett bare da han er så veldig interessert og jeg er ikke lysten på å slutte med ammingen enda, så vi fortsetter med litt nattamming en stund til.

Men når ting egentlig er ok og en har lyst til å nattavvenne er det bare å bestemme seg for det. (Høres så lett ut...) La pappaen roe henne om natta og legge henne til rette. Høres ut som hun har eget rom, så da er det også lettere i og med at hun ikke lukter deg. Tilby vann i tilfelle hun er tørst.

Du kan jo også forsøke å bytte til en sånn "god-natt-grøt". Den vi gir til lillebror nå er risgrøt med pasta. Den skal mette bedre enn andre grøter..? Vel, her ble lillebror roligere hvertfall etter at vi begynte med den.

Skjønner at det er frustrerende å gjøre alt riktig også funker det ikke likevel. Been there, done that! Men det går seg til etterhvert..:o)

Hun ligger på eget rom, og jeg ammer ikke. Hun får flaske...

VI tenkte å ta det litt gradvids.. Hadde en periode hun våknet mellom 22 og 23vi ga henne mat og hun var ikke sulten. Da bestemte vi oss for: ikke mat før 24.

Nå har det blitt ikke mat for 1.30...SÅ vi håper på å kunne strekke det litt før vi avvenner henne helt ....

Noen netter sover han, mens andre netter våkner han. Gir han mat når han våkner. Er som regel 1 gang(noen ganger 1-4, men da har det vært gommen som klør-tror jeg da)

Har hørt at det ikke kan forventes at de sover hele natta, før de spiser 4 måltider i løpet av dagen- men alle er jo forskjellige.

Men her ammes det så er det rett ned i sengen igjen for å sove, har gått veldig bra. Men i natt lå han 20 min å sang. Tok han opp og holdt han inntil meg, da sovnet han. Var litt varm, så tenkte han trengte litt kos.

Vi tok kampen i romjula når vi begge hadde fri fra jobb. Ikke noe mer pupp, flyttet han innpå eget rom. Brukte 2-3 netter på det, gutten sov natta gjennom, og så var det gjort....TRODDE vi!

for nå (halvannen mnd senere) har han plutselig begynt å våkne på natta igjen! en eller to ganger om natta, og hylskriker i ca en halvtime før han sovner igjen. vi aner ikke hva det er. kanskje han drømmer. han får ikke noe mat, vi bare stryker på han og av og til tar vi han opp å gynger han i søvne igjen fordi han gråter sånn! tar aldri på lyset.

usj....gleder oss til dette går over!

lykke til videre alle sammen! synes dere er flinke:)

Huff høres slitsomt ut. Knerten her har perioder der han våkner en del, men som oftest sover han og evt våkner et par ganger for smokk. Han får ikke mat om natten lengre. Første måltid er pupp i 8 tiden om morgenen etterfulgt av grøt etter morrastell. Føler meg veldig heldig som har det sånn. Ikke lett å si hva som gjør at de er mye våkne selv om man gjør alt "riktig".

Er det etter mat hun ligger våken? Knerten her ble veldig våken etter nattmaten den siste tiden han fikk det. Da begynte jeg å bare gi smokk i stedet og da roet han seg. Og etterhvert så våknet han ikke til "mattid" i det hele tatt. Slapp heldigvis mye grining. Han hadde også en periode der han våknet og bablet i alt fra en halv til en time. Da lot jeg han bare ligge i senga uten noe oppmerksomhet og så sovnet han av seg selv etter å ha pratet fra seg. Etter hvert så sluttet han å våkne og bable også.

Sluttet å gi lillegutt mat på natten da han var 6mnd, og det gikk kjempefint. Har en flaske vann stående og smokken må puttes på plass innimellom, men har får ikke mat lenger. Jeg grua meg til den første natta, men han overraska meg og tok det veldig fint:)

Han legger seg i 19-20 tiden og kan "sove" til kl 7-8 om morgenen før han får ei flaske :) våkner noen ganger hver natt

Jeg ammer hver andre time enda, hele natta igjenom.

Han får kun et grøtmåltid da ellers ikke noe.. skal øke gradvis.

(Det er jo ikke sånn at babyer på 6 mnd ikke trenger mat på natta, det forder jo at de spiser på dagtid... man blir jo ikke automatisk mindre sulten når man er 6 mnd og de fleste jeg kjenner begynner jo ikke å innføre grøt før da og det tar jo noen uker før man er oppe i et helt måltid...)..

Gleder meg til litt lengre netter, men erfaringen min sier at det nødvendigvis ikke blir sånn.. de sover rundt og så har de et utviklingshopp og så er de våkne igjen.. eller tenner eller sykdom. SÅ jeg stresser ikke med rutiner og sånt. Han legger seg i 7- 8 tiden og sover godt mellom måltidene!

Koser meg jeg... for jeg vet at den dagen de starter i barehagen så ordner det seg!!

Annonse

Her har den lille sovet natta gjennom siden han var ca 3 mnd. Plutselig begynte han bare å slutte å våkne for flaska. Tror jeg har vært veeeldig heldig her.

Hender at han våkner en gang iblandt, da er jeg inne hos han og gir han smokken. Sover stort sett fra 19-7.

Skal sies at jeg aldri har ammet og han begynte med grøt allerde ved 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...