Gå til innhold

Er det noe jeg kan gi treåringen min som gjør at håret hennes vokser litt fortere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg vet dere tenker; "herregud, er det mulig?" etc...

Men, so be it!

Men jeg synes synd på henne! Hun får stadig kommentarer fra ANDRE BARN at hun ser ut som en gutt...

Seneste igår, kom det en bort til henne og sa "hvorfor går du i rosa klær, du er jo gutt?!"

Når hun har på seg lue ser hun ut som en jente, men med en gang den åker av, "blir" hun gutt!

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars jente..

Jeg er selv storesøster og bar mye rundt på lillesøstern min, det tok lang tid før hun fikk skikkelig hår. Hun hadde tynt, kort lyse blondt hår og ble veldig lei seg da folk ofte fortalte meg hvor søt lillebror jeg har.

Heldigvis kom håret etter hvert, og når har hun mørkt, langt og tykt hår :)

Skrevet

Datteren min fikk ikke noe særlig hår før hun var 4-5. Men prøv å gjør henne litt feminin på håret likevel, ha en spenne i håret eller bittesmå musefletter. Det var aldri noen som ertet jenta mi. Hun er nå 6 år og har tynt og lyst hår. Jeg sier til henne at hun har silkehår og hun har ingen komplekser.

Skrevet

Ta hennemed til frisøren og be om hjelp der.

Har du vært flink til å klippe håret hennes? Hår må faktisk klippes for å¨vokse.

Skrevet

Veldig trist å høre at barn får komplekser allerede som 3-åringer. Jeg har selv en datter med gule tenner, og vet at det kan bli vanskelig for henne på barnehagen.

Har jo ikke noen råd da, men håper at det løser seg. Det er i alle fall sikkert at det vil bli bedre :) Jenta vår har fått MASSE hår sånn helt plutselig, så det kan skje raskt når det først skjer :)

Skrevet

ta barbermaskinen på ho! det gjorde mine foreldre på meg da jeg var liten. fikk skikkelig tykt og fint hår.

er seriøs!!

Skrevet

Å klippe håret hjelper selvsagt ikke på voksingen. Man klipper endene men håret vokser jo i hodebunnen ;-) På samme måte så stopper ikke håret å vokse fordi om man "spiser" på håret som mange småjenter gjør.

Men å klippe håret kan gjøre at det ser tykkere og mer fyldig ut derimot.

Skrevet

Nå skal jeg fortelle dere en gang for alle..det hjelper IKKE å klippe håret for å få tjukt fint hår..Grunnene til at folk tror det er fordi når man gjør det er barna ofte små!

,vi har 4 hårfaser i livet.den først blir vi født med(mistest ofte mellom 2 uker alder og 6 mnd,så får vi barnehåret som skiftes ut til det voksenhåret(mellom en alder 10 år til 20 år år,så har vi voksenhåret våres som vi har til vi blir gamle ,det har vi fra vi er ca 16,17 år og til vi blir 40,50,60 år.

Så når vi klipper små barn om og om igjen vil man på ett tidspunkt "treffe"utskiftningsfasen!...

Det håret vi dør med er forøvrig samme type håret vi fødes med:)

Hilsen frisør

Skrevet

Gjør som hun ene foreslo. Bruk spenne, hårstrikk, hårbøyle etc.

Skrevet

Hi her!

Takk for tilbakemeldinger! Har et helt arsenal med spenner, strikker, bøyler etc, men ingenting sitter... Håret er så tynt og fint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...