Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Vi som skal bake kake selv, hva har dere tenkt å bake ? Sitter å leter etter oppskrifter,men klarer ikke å velge...
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Her i heimen blir det ingen morsdagskake. Men vi skal bake boller. Og ha fastelavensboller.. )
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Så smart Tenkte å lage en flette kringle i tillegg. Jeg elsker å bake.
Lillesnuppis Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Her blir det ostekake. Skal lage en stor ostekake og 2 små i hjerteformer. Di 2 hjerteformet ostekakene skal min mann og min mor få :-)
melkekua™ Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Det er faktisk mannen som skal bake kake her til søndag ) Det blir marsipankake, gleder meg for den er god!! Han lager sukkerbrødet selv, men jukser med marsipanlokket ;o) Ellers blir det vel til at jeg og ungene baker fastelavensboller )
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Melkekua: Næ,så heldig du er da som har en så dyktig mann.Min er flink med middager men kake bakingen er det smått stelt med. Liker ikke fastelavensboller, synes det er så ekkelt med all den kremen.Føler det vokser i munn.
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Tenkte å lage Pavlova (eller hvordan det nå skrives). Marengsbunn med vaniljekrem blanda med vanlig krem, og masse god frukt samt hakket sjokolade på toppen! Ungene eeeelsker den!
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Den er kjempe godt.Å i grunn veldig enkelt.Elsker fyllet på den kaken altså..
FrøkenSprøken Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Hmmm.... jeg har egentlig ikke tenkt så langt enda... Men kanskje jeg skal prøve meg på marsipankake for første gang i mitt liv? Jeg har en hjerteformet kakeform... Det hadde jo vært litt gøy... Hva er best som fyll inni, da? Bringebær, banan og krem? Dynker den med melk eller fruktjuice?
melkekua™ Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 Fyllet du tenker på er veldig godt synes jeg. Blir like god med å bli dynket i melk som med fruktjuice (min mening). Her tar vi alltid litt vaniljesukker og litt sukker i kremen. Hjerteformet kake høres flott ut ;o)
melkekua™ Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Fluxi 08: Ja, jeg er ganske så fornøyd med gubbetrollet mitt ;o) flink til å lage mat er han også.
FrøkenSprøken Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Hmm... Spørs om jeg skal lage det, da... Er glad i å bake, men har liksom aldri tenkt på marsipankake før. Den bestiller vi hos bakeren Men hvordan skal jeg pynte den oppå? Kanskje jeg klarer å lage noen roser? Skrive noe på? (Sånn egentlig har jeg tenkt å føde nå på søndag, men jeg kan jo bake den på lørdag, og så kan gubben dra hjem og hente den etter fødselen, hvis vi ikke rekker å spise den først...) Hmmm.. Hadde vært gøy å bake den til ham som en overraskelse også... Han er borte i hele dag, men i helgen er han jo hjemme... Blir den tørr til søndag hvis jeg baker den i dag? Jeg kan kanskje fryse den? Vet jo at slike kaker er best dagen derpå, men to dager etter?
erteposen + 4 Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Pavlova kake skal jeg lage. Er alene med barna i helga, så maten må jeg lage selv:) Mangoen og annen eksotisk frukt er på sitt beste nå, og billigere, så det blir marengsbunn med vaniljekrem, krem og mango og bringebær m.m.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 12. februar 2010 #14 Skrevet 12. februar 2010 Hehe, egentlig utrolig at vi damer til og med må bake kake til oss selv på morsdagen... Vi baker da kake til mannen hundre og fjørti ganger i året... her skal mannen kjøpe kake, haha =)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 12. februar 2010 #15 Skrevet 12. februar 2010 Hvordan i alle dager får man egentlig til den marengsbunnen? Har aldri fått den til sånn som jeg vil den skal være.. Vil ha den stor fluffy og litt sprø.. Noen tips eller triks? Bra oppskrift?
FrøkenSprøken Skrevet 12. februar 2010 #16 Skrevet 12. februar 2010 Sauen: Hvis jeg baker kake til ham nå, er det fordi det er valentinesday på søndag. På morsdagen får han ansvaret selv. (Det vil som regel si konfekt og ikke kake, men jeg tror det er like greit. Vet ikke om han noen ganger har bak ei kake?) Får blomster og gave da. Og kaffe på senga. Så er egentlig veldig fornøyd...
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #17 Skrevet 12. februar 2010 Her blir det sjokoladekake fra fryseren - og nybakte fastelavensboller! Gleder meg til søndag!
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #18 Skrevet 12. februar 2010 Mye godt som skal bakes Synes det er så koselig.Skal bake sammen med ungene,laga kort til bestemor og pakka inn selvlagede gaver som barna har laget. Det er morsdagskos det.
melkekua™ Skrevet 12. februar 2010 #19 Skrevet 12. februar 2010 Kaka smaker så mye bedre om den lages dagen før ) Du kan jo lage sukkerbrødet idag, og pynte imorgen. Du får kjøpt sånn gelekrem på tube som du kan skrive med, finnes vel i grønn, rød og gul. Man får også kjøpt ferdig roser mener jeg....hvert fall ferdig farget marsipan man kan forme selv. Du kan også kjøpte litt sjokoladepynt/bokstaver. Evt. pynte med marengstopper og krem, og litt eksotisk frukt.
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Mamman til Iris: Viktig å piske eggehvitene til et hardt skum.Ha i eddiken mens du visper.Di andre ingrediensene har du i litt etter litt,mens du ennå visper... Håper du lykkes med kaken
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 12. februar 2010 #21 Skrevet 12. februar 2010 Okei =D Takk! Kanskje jeg skal prøve meg på den da..
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #23 Skrevet 12. februar 2010 Her skal det bakes rosinboller (er ikke så glad i krem her i gården).
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #25 Skrevet 12. februar 2010 Digger ostekake Kanskje det er det jeg ender opp med ? Sitter å snuser litt på iskake på nøttebunn... Daim iskake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå