Gå til innhold

Brunt slim i underlivet tidlig i graviditet - hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 6 uke og oppdaget i går kveld litt mørke brunt slim i underlivet mitt. Jeg har ikke vondt i magen, og det har ikke kommet noe mer i løpet av natta. Er det noen som har opplevd det samme, eller eventuelt vet hva det er?

Takker for svar :)

Fortsetter under...

hadde likedann selv når jeg var 7 uker på vei.. så panisk som jeg var dro jeg rett til legevakta (har 3 MA, 2 SA og 1 svangerskap utenfor livmor, bak dette svangerskapet).. fikk ikke vite noe om hva det var.. men fikk beskjed om at slikt skjer av og til, fikk UL dagen etter for å få roe meg ned, og der var den lille i godt behold.. men om du føler deg redd eller usikker, kontakt legen din og hør om du kan få en UL.. de pleier som regel å gi det...

skal også sies ta jeg nå er 3 uker unna termin ;-) så er ikke altid det går ille..

i over 50% av svangerskapene opplever man å ha farget utflod eller blødning i første trimester uten at det betyr at det er fare for noe. Hva som er grunnen strides de lærde om... Men noen mener det er forsinket mens, festeblødning eller ømfintlige slimhinner.

Dersom det er en kraftig blødning med friskt blod og gjerne smerter så er det noe man bør ta alvorlig. Men er du bekymret så ta kontakt med legen din!!

Tusen takk for svar dere.

Jeg leste engang at brunt slim også kunne være begynnelsen på SP, men det har ikke kommet noe mer, og heller ikke noe rødt blod.

Det er vel egentlig samboeren min som er mer stressa enn meg, og det gjør meg ganske stressa når han blir så forvila også..

Annonse

Så lenge det er brunt er det ikke noe direkte fare.

Jeg hadde også det mange dager i begynnelsen av graviditeten.

Det var ikke noe galt. Bare noe rester eller liknende som kommer ut..

Er du bekymret kan du jo ta en ul etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...