Gå til innhold

har jeg mye utgifter i mnd? mer enn vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har husleie på 5000.

-strøm på ca 900

-lån på 2000 (totalt ca 70 000)

-mobil på 1000

det er mine faste utgifter, har også et studielån som jeg ikke har begynt å betale på enda som er på snart 100 000...uff

føler jeg blir dratt lengre og lengre ned jeg.

bruker ca 4000 i mnd til mat.

1000-3000 på div annet. (klær, kaffe, fritidsaktiviteter o.l)

er alenemor til en gutt på 1,5 år. så har os, btrygd, ks, bostøtte (2000).

er jeg i trøbbel?

eller har jeg en sjangs til å komme igjennom alt dette?

skal utdanne meg til sykepleier under os-tiden.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har disse utgiftene

6000,- leie ink. strøm

2000,- barnehage

1000,- telefonregning

Og jeg føler at jeg har ekstremt dårlig råd.

Og jeg har os, bostøtte (3000), barnetrygd og minste.barnebidrag

Skrevet

Du kan jo eventuelt bruke litt mindre på mat. Vi er 2 voksne og snart en baby, og vi bruker ca 2500,- på mat.

Vi har også telefonregning på ca 1500,- til sammen (2stk iPhoneabonnement m. Nedbetaling av telefonene), før hadde vi ca 600,- i telefonregning. Da hadde vi Tele2.

Mye man kan spare på:)

Skrevet

Du kan jo eventuelt bruke litt mindre på mat. Vi er 2 voksne og snart en baby, og vi bruker ca 2500,- på mat.

Vi har også telefonregning på ca 1500,- til sammen (2stk iPhoneabonnement m. Nedbetaling av telefonene), før hadde vi ca 600,- i telefonregning. Da hadde vi Tele2.

Mye man kan spare på:)

Skrevet

hvis du har 5-8000 åbruke etter regninger, så har du jo endel da...vi er jo to voksne og et barn på samme summen....

Skrevet

Du kan kanskje bruke mindre på telefon? Jeg bruker ca 300 kr i mnd, har middels forbruk, og jeg kjøpte den billigste telefonen jeg fant. Jeg har OneCall Faktura, et helt genialt abonnement! Mat kan du kutte ned på, velg FirstPrice eller Landlord over "merkevarer", og ikke gå på butikken når du er sulten (det er sykt, men man handler mer når man er sulten). Annet-posten din kan også bli mindre, du kan droppe den kaffen, hehe ;-)

Her må du sette opp et fornuftig budsjett, og holde deg til det! Ett tips er å overføre alle penger du får inn på kontoen, over til en annen konto. Så overfører du tilbake igjen når du trenger penger, og da overfører du bare akkurat så mye du trenger. Det hindrer deg i å bruke mer enn du egentlig kan. Vær litt kritisk til pengebruken din - TRENGER du faktisk et par nye sko? (for eksempel)

Jeg er også alene med en liten gutt, og jeg sitter igjen med en ganske pen sum hver måned.

Annonse

Skrevet

Vi er to voksne og to barn.

Har dette i utgifter i mnd:

- 2500 i lån.

- 1560 i forsikring.

- 3000 i strøm (blodpriser i vår landsdel, og vi er forsiktig med strømbruken og)

- 500 kr i mobil, mer eller mindre.

- 1000 kr i kommunale avgifter

- 500-1000 kr i bensin. varierer veldig.

- 900 kr i internett, og tv.

-utgiftene på mat og andre ting varierer veldig fra mnd til mnd, vi bruker det som vi har råd til egetnlig. Kan være alt fra 4000-6000 kr.

Skrevet

Du ringer alt for mye. Jeg har max 300 kr i mnd i mobilregning. Og er du alene trenger du ikke bruke mer enn 2500 kr i mat. Da har du spart 2200 kr allerede.

Skrevet

Hvordan klarer dere å bruke kun 2500 pr mnd i mat?

Her bruker vi over 6000 og handler i Sverige.

Hva har dere til middag/pålegg da?

Skrevet

Hi er alenemor med en unge.

Det er da ikke for en hel familie.

Vi er 4 stk og bruker 6000 kr men kunne nok spart mer.

Skrevet

Tja...

Huslån: 15 000

Studielån for begge to: 2500

Strøm: ca 1700

Bhg/SFO: 7800

Mat/drivstoff: 12 000

Kommunale utgifter/forsikringer/mobil osv: 2500

Nødvendige klær/medisiner/utstyr osv: 3000

Fritid og diverse annet: normalt 4000

Vil si du har lave utgifter jeg da, men så er vi to stykk og tjener over 900 000 i året tilsammen.

Skrevet

Jeg er alene med to, og har ca 24.000kr inn pr mnd.

Utgiftene er:

Husleie: 7000kr

Strøm: 1500kr

Barnehage: 2500kr

Bil m forsikring og det hele: 1000kr

Lån, inkl Lånekassen: 5500kr

Mobil/nett: 700kr

Elixia: 400kr (trener flere ganger i uken, så å kutte ut denne utgiftsposter er ikke aktuell selv om noen kanskje ville ha prioritert annerledes)

Så har ca 5000-6000kr til mat, klær, utstyr, fritidsaktiviteter til oss tre.

Syns der er veeeeldig lite. Jeg ligger tynt an dersom f.eks en hvitevare ryker. Klarer heller ikke å spare penger til ferier ol.

Skrevet

jeg har 7000kr i husleie

ca 1500kr mnd i strøm.

2000kr lån

4400kr i barnehage

mobil/internett: ca 1000kr

trening: 400kr

++++++++masse anna drit som henger igjen fra jeg var sammen med far til barna mine...

jeg har rehab.redusert os,3 barnetrygder og bøstøtte

bruker +-4000kr på mat i mnd

1 voksen og 2 barn.en bruker bleier!

Syns jeg har veldig mye utgifter. og har aldri nok hver mnd :(

og neste mnd blir minstemann 3 år og jeg mister os. så det blir nok bra :P

Annonse

Skrevet

Vanlig er et relativt begrep, om du har inntekt til å greie disse utgiftene dine er det vel greit, hvis ikke bør du stramme inn. Tenker at matbudsjettet ditt er vel romslig om du har det trangt, og telefonregninga.

Om du er alenemor bør du vurdere nøye om sykepleier er yrket for deg. Det er så å si umulig å få jobb uten turnus, så det krever at du har barnepass på kveld/helg. Om du har dette går det fint, men mange jeg gikk på sykepleien sammen med hadde ingen plan om hvordan de skulle få hverdagen til å gå opp etter endt utdanning, valgte denne utdanningen fordi den fantes der de bodde og ikke krevde mer enn generell studiekompetanse. De endte opp med å jobbe som noe annet, fordi de ikke kunne jobbe turnus, eller på sosialstønad (bare en, så vidt jeg vet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...