Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Lillepia mi på tre måneder har alltid tatt flasken godt. Slet litt med å komme i gang med amminga, så hun fikk bare flaske i starten. Etter hvert har hun fått det sånn av og til, dersom jeg vil ta meg en tur på butikken o.l., eller faren vil mate henne/kose. Jeg har da pumpet slik at hun har fått mm på flaska. Jeg har slitt med overproduksjon, og har derfor forsøkt å ikke pumpe så mye i en periode (det virker virkelig inn på produksjonen min), derfor har vi ikke gitt flaske på ca 3-4 uker. Forsøkte nå på mandag, og hun nektet fullstendig. Skrek iltert, og tok ikke en eneste dråpe. Både jeg og far forsøkte å gi. Har prøvd hver dag siden, og med samme resultat. Både jeg og far har forsøkt, og vi har prøvd når hun har vært sulten. Jeg vil jo gjerne ha muligheten til å ta meg kortere turer ut av og til, lurer på om dere har noen tips for å få henne til å ta flaska igjen.
jula08 Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Slik var/er det hos oss også. Nekter helt å ta flaske, uansett hva jeg putter på flasken. Dette startet når hun var 3 mnd og hun er nå 5 mnd, tar fortsatt ikke flaske. Men, jeg har hørt mange som har hatt dette problemet. Når de er rundt 3 mnd skjønner de at det er pupp de vil ha så de nekter å ta flasken. De råd jeg har fått og som jeg har hørt at fungerer er å gi henne sukkervann på flasken, når hun begynner å ta dette forsøk med MM eller MME på flasken. SOm regel hjelper det om far gir det når du ikke er hjemme. Også tror jeg at blir de sulte nok, så tar de flasken tilslutt.... DU kan også forsøke å kjøpe ulike flasker og se om hun tar en av de. Gi henne flaske når hun ligger på stellebordet og du står bak så hun ikke ser deg. Det jeg har begynt å teste nå er å gi henne fra ett eggeglass. Da er hun kjempe "keen" på å drikke, men det blir litt søl bare. Det betyr at det er ikke smaken, det er flasken hun ikke vil ta. Det siste du kan gjøre er å gi henne melk fra skje. Dette vil ta litt lengre tid, men om du trenger å dra ut en gang i ny og ne så kan det være en koselig tid for far og barn å holde på med:-) Det kan være hun vil ta flaske etter å ha fått litt melk på skje også, så test det også. Høres nok ikke så fortrolig ut siden jeg ikke har fått til noen av disse tingene (bortsett fra eggeglasset), men jeg har hørt mange som har fått dette til å fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå