Gå til innhold

Må vi oppgi en baby når vi bestiller hotelrom. Med 3 barn blir det vell både vanskelig og rådyrt med hotel.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du betaler ikke noe for babyen likevel,men tror nok man må si fra,de må jo vite nøyaktig hvor mange gjester man har på hotellet:).Bare si fra at du ikke trenger seng til han/hun det:)

Jeg tror dere skal oppgi alle som skal sove på hotellet med tanke på gjestenes sikkerhet ved f.eks. brann. Tror ikke vi betalte for vesla på hotell i Oslo da hun var 9 uker, og da hadde de redd opp en ekstra seng til henne også... med stor dyne og en haug med puter! Litt moro... :-)

Når vi bestiller gjennom Hotels.com og lignende sider fører vi bare opp eldstemann som skal ha stor seng og så sier vi ifra om vesla per tlf i etterkan til hotellet. Det har vi funnet ut at som regel blir billigere :)

Kunne tatt en "ops, vi fikk en baby" når vi kommer :)

Hehe. Nei, tror ikke jeg oppgir det. Trenger jo ikke noe større rom på et par år enda av den grunn.

Har bestilt sydentur til sommeren (charter) og oppga da at vi hadde en baby under 1 år med oss. Måtte da betale 250 kr ekstra for flybilletten, men ingen ting for hotellet.

Annonse

Gjest irismor

Alle barn uansett alder skal oppgis. Ikke pga pris for babyen vil ikke koste noe ekstra. Men pga brannforeskrifter. Alle hoteller må vite navn på alle sine gjester.

Ikke bare med brann, men også i andre tilfeller kan det være lurt å ha sitt på det rene. I hvertfall i forhold til forskring. Hvis noe skulle skje med babyen, som var hotellets feil, og dere ikke kan dokumentere at denne var med, kan det bli et problem. Sikkert litt paranoid, men siden du spør... :)

Helt riktig som de andre sier under her, at man må si i fra- Nå vet jeg ikke hvilket hotell dere skal på, men veldig kjedelig og ikke gi beskjed, og kanskje da rissikere og ikke få plass på hotellet pga dere må ha to rom.

Hei, jeg jobber selv på hotell og har gjort det i over 10 år. Som hovedregel kan man si at barn under 2 år som ikke krever egen seng er gratis. Så er det litt forskjellige regler når det gjelder opp til 4 år. Noen hoteller kjører på at alle barn opp til 18 år i mor og fars rom er gratis! Mens, andre tar litt per barn.

Uansett vil man ikke måtte betale for ett spebarn, men jeg vil vite det før ankomst. Vi legger da inn ekstra håndklær til babyen. I tillegg skriver vi det opp slik av ved en evt, nød situvasjon vet vi hvor det er barn tilstedet.

Kos dere på tur : )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...