Gå til innhold

Hjeeelp...hvilket barnesete bør jeg velge da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å snart kjøpe nytt barnesete/stol til lillegutt på 7 mnd, men prøver å finne ut hvilket? 1000 forskjellige tester jo...og må man ha dem bakovervendt??

Noen som kan hjelpe er forvirret meg?

Når bytta du over til neste stol,altså 9-18kg med dine barn??

Fortsetter under...

Skrevet

For det første... Ja de bør(skal)være bakovervendt. Og spesielt om de er under året. Det er anbefalt at de sitter bakovervendt til de er minst 3 år. Og det begynner å komme nye anbefalinger om 4 år har jeg lest.

Det er en jungel av stoler der ute, og nei det gjør det ikke enklere med alle testene som gir hver sitt resultat. En testvinner i en test blir taper i en annen. Ikke å bli klok på.

Vi byttet ved 1 år. Hadde først sett oss ut Hts BeSafe Izi Kid/Combi m/isofix. Men så har vi en som ikke er så glad i å kjøre bil , og jeg har vært litt avhengig av å ha han i framsetet når jeg kjører med han alene. Så dermed måtte vi se oss om etter et der man har mulighet til å feste med både setebelter og isofix(vi ville helst feste med isofix i baksetet). Da hadde vi ikke så mange alternativer og måtte da kjøpe Akta Graco DuoLogic 2. Det kan brukes fra 0-18 kg. Og det kan kun stå bakovervendt.

Det står i base, og kan løses fra denne. I og med at det kan brukes fra nyfødt er det håndtak slik at man kan bære det med seg, men det er større enn vanlige babystoler, så ikke akkurat så enkelt å få med seg.

.

Det finnes også stoler som kan stå både bakover og forovervendt. BeSafe Izi Combi som jeg nevnte over kan det.

Skrevet

takkfor svar....nei synes dette var vanskelig! Off...får vel komme meg til barnas hus å kikke...stoler blindt på selgere jeg da, så håper jeg treffer på en som kan det ;-) Skal sjekke ut Akta Graco,høres greit ut med håndtak i stolen ettersom lillegutt enda er så liten føler jeg...greit å ha med seg inn når vi går på besøk og slik....eller er det for tungt å drasse med seg?

Skrevet

Vi bytta når han var 8-9 mnd..

Bytta da til akta graco cosmic comfort.. KJEMPE fornøyd! Han sitter kjempefint i det, nå er han 3 år!

Skrevet

Vi byttet omtrent da jr var 7-8 mnd. Kjøpte hts izi combi etter MYE lesing og undersøkelser.

Er strålende fornøyde, men skulle vi kjøpt nå, hadde vi valgt iso fix modellen. Den var ikke kommet da vi kjøpte.

Skrevet

Vi byttet da tassen var 6 mnd. Kjøpte da Besafe izi combi og er veldig fornøyd med det. Mange syns det er så vanskelig å montere, men jeg syns ikke det. Tassen sitter veldig fint i setet og har god oversikt :)

Annonse

Skrevet

Ei veninne kjøpte Britax multi tec til sitt jevngamle barn, men de byttet til HTS de også. Han sitter visst mye bedre i det, og selene gnager ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...