Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Jeg bor i 2 etg i en firemannsbolig sammen med min sønn på 3 mnd. I etasjen under oss bor en alenemor med en datter på 9 eller 10 år. Flyttet hit i september 08 og har mange ganger hørt denne moren kjefte og smelle på datteren sin. Ikke lenge etter at vi flyttet hit reagerte jeg på masse skriking, kjefting og banning i etasjen under. Ungen (som på det tidspunktet var ca 8 år) hadde tydeligvis lagt seg og ropte på moren som svarte med setninger som: nå legger du deg din jævelunge og nå er jeg faenmed lei av deg osv i den duren. Så går det et par uker så er det samme greia om igjen. Men i kveld hørte jeg plutselig en masse smelling i ganga og denne moren står og HYLER høyt navnet til dattenen sin og smeller og banker på døra. Så går hun ut og raser rundt huset og begynner å banke og skrike på verandadøra. Så hører jeg datteren begynne og hylgrine inne og mora bare kjefter og banner... får helt vondt inni meg når jeg tenker på det, ble ganske redd her jeg satt med babyen min på fanget Jeg hadde besøk av en venninne som gikk og så i vinduet. moren hadde på seg bobledress og har tydeligvis vært ute og kommet hjem til låst dør eller noe. Men hadde da ikke klikka så på den måten? Det skal sies at mora har ME og skal veldig lite til før hun blir sliten. og er alene med barnet. De har nesten ikke noe nettverk her i byen. Jeg ringte til min mor og spurte etter råd. Hun kjenner noen naboer her som kjenner mora og ungen og skulle snakke med de om hva jeg opplevde i kveld. Ho som mamma kjenner jobber i barnevernet. Huff, har liksom så dårlig samvittighet for jeg ikke har gjort noe før, men føler ikke det har vært for ille til å si i fra før nå i kveld som hun klikka totalt... Ble rotete dette og har sikkert en del skrivefeil, men det får bare være...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Det er sikkert ok å formidle det videre til barnevernet, tenker jeg. Det er trist å vokse opp på denne måten..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Syns virkelig ikke du har noe med dette i det hele tatt.... Sånn jeg leser det er det ett par episoder.... Er du klar over hvordan noen 8åringer kan være ? Sier ikke det er rett av mor og oppføre seg på denne måten, men får da være måte på. Er ikke alltid idyll med barn, men ville nok ventet før jeg tok kontakt med barnevernet, men det er da meg. Hilsen en som også har ropt og skreket til barnet sitt- uten at hun sitter igjen med varige mèn .....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Helt uenig med deg, anonym 23:11. Slik situasjonen er beskrevet synes jeg det høres ekstremt drøyt ut... skjønner og at man kan bli sinna på et barn innimellom, men å hyle og rase så hele blokka hører det er bare ikke normalt. Da er det bra at noen bryr seg. Høres ut som om denne mora trenger hjelp.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Takk for svar... Får se i morgen hva ho som kjenner de har å si om saken. Syns virkelig synd på denne jenta. Og du anonym som mener jeg ikke har noe med det, jeg tror du hadde reagert på samme måte som meg hadde du hørt det som skjedde i dag. Hun må jo ha vekka hele nabolaget med den skrikinga si. Jeg sier heller ikke at jeg kommer til å kontakte barnevernet med en gang, men syns dette har pågått lenge nok til at jeg må reagere på et vis. Jeg tror også hun trenger hjelp. HI
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Ærlig talt synes jeg du skal kvinne deg opp å snakke med HENNE. Kanskje er hun en veldig sliten mamma uten venner? Kanskje trenger hun en venninne å snakke med? Kanskje det at du tar kontakt og forteller henne hva du har hørt, og at du er bekymret for denne lille familien er nok til at det blir bedre? Jeg tror jeg ville startet med et smil og en samtale. hjelper ikke det, ville jeg kontaktet familien hennes, og sagt jeg er bekymret.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Mora til den jenta må være passe skrudd når hun ikke greier å beherske seg såppas at hun skremmer dritten ut av naboene da.. BV sak dette ja.Så får hun heller forsvare seg for dem.Og heller få hjelp av dem om hun er viggo-venneløs..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå