Gå til innhold

Uke 14 og fortsatt kvalm! Flere?


Augustmirakel

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 14 og nærmer meg 15 uker! Kvalmen har gitt seg litt, men fortsatt så ille at det er slitsomt. Jeg har fortsatt problemer med å gå i matbutikken, alt er liksom ekkelt og vanskelig å finne noe jeg har lyst på. Får i meg mat da, bare litt slitsomt å tenke ut hva jeg orker å spise hver dag! Når skal denne kvalmen forsvinne? Hvordan er det med dere? Flere som ikke er i form ennå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går litt opp og ned her. Noen dager klarer jeg bare å spise frokostblanding, og andre dager kjenner jeg ingenting. Forskjellen nå fra tidligere er at jeg lett kaster opp. For eksempel dersom jeg er kvalm på morgenen. Da kaster jeg så lett opp dersom jeg forsøker å spise noe.

Huff...er ganske lei av det nå kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er normalt og være dårlig flere jeg kjenner har vært dårlig i 6 månder og lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på dette ja... Får i meg mat nå, men er fremdeles grusomt kvalm. Vi må bare tenke at dette er for en periode av livet... Det blir bedre - senest i august, men oddsene er høye på at vi blir bedre før! =O)

 

Kastet opp i 9 mnd sist (det er de færeste som er så uheldige da), men desto lengre jeg kom - desto bedre form ble jeg. Den 9. mnd var definitivt den beste (kastet kanskje bare opp 1-2 ganger i uka på slutten).

 

Men føler allikevel at det går rette veien (har fått piller på Ullevål også). Er generelt bedre nå enn for to uker siden som alt kom opp hele tiden. Vi får tenke positivt og ta en dag av gangen ellers blir vi rett og slett sprø!!! =O)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Jeg er i uke 18, og er fortsatt kvalm. Så du er ikke alene;) Ikke bare kvalm, men masse halsbrann. Går ikke over, det har faktisk blidd verre jo lenger jeg har kommet... :P

 

Lykke til Videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i slutten av uke 14, og er fortsatt kvalm og uvell om morningene. Men i motsetning til tidligere er i alle fall appetitten i orden om dagen. Stort sett sulten hele dagen, etter at jeg har vert oppe i 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også sloss med kvalmen... har vært mer eller mindre liggende siden 2. juledag. har også vært innlagt pga dehydrering og ketanomin (el hva det heter) i urin. Er 14+ 2 nå. Holder jeg meg helt i ro får jeg beholde maten, dvs ligge på soffan/i senga og bevege meg minst mulig... bare for nødvendige formål som dobesøk, drikke og mat. Viste ikke at det var mulig å bli så sliten bare av å ligge... vekta raser og jeg har 0 overskudd. i romjula var jeg skikkelig dårlig... så har jo roa seg bittelitt... men skal ikke mer enn fx en time av et el anna slag utenfor huset el en dusj før jeg er tilbake i spyhelvete.

 

Håper alle her inne får roligere dager og blir kvitt kvalmen sin snart!!!

Lykke til !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det forresten sånn at morrane er roligst og best... minst kvalme. Og så blir jeg dårligere utover dagen. så ikke den typiske morrakvalmen her i gården nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare føye til at kvalmen helst kommer når jeg er søvning/trøtt eller stresset. Det vil si når jeg har stresset litt om morran for å komme meg avgårde tidsnok (gjerne når jeg har satt meg på bussen :P), eller på kvelden når jeg begynner å bli klar for å sove. Ikke alltid lett å unngå med andre ord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det er flere enn meg.. Ikke det at jeg unner noen kvalmen, men! Er vanskelig å få forståelse fra de rundt meg som ikke har vært gravide og sånn! Føler at jeg bare klager egentlig. Jeg også blir dårlig når jeg er sliten eller sover dårlig/lite (og det gjør jeg ofte fordi jeg er stressa pga jobben). I helgene sover jeg masse og pleier å føle meg bra.. Er jo litt bedre enn jeg var rundt juletider, så det er positivt. Men masse halsbrann har jeg fått i det siste. Dette klarer vi for en periode, det vil være verdt det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...