lengter daler ned i skjul... Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 jeg vet ikke om han bare er sinnsykt trøtt eller lett deprimert. Han jobber 5 netter i uka, hver uke. Han sover fra kl 9 til 15,15. Han føler seg aldri uthvilt, er kjempetrøtt hele tiden. Han har null tålmodighet til unga, og vi har 2 barn, en gutt på 2,5 år og en meget aktiv og nysgjerrig gutt på snart 17 mnd. Han kjefter mye på dem, orker ikke at de roter eller griner eller krangler, blir sint hvis de ikke hører på han med en gang. Har ikke overskudd til noe, men blir med på det vi "må", uten å egentlig glede seg over det, bare gjør ting på en måte. sovner med en gang unga er i seng kl 19. er mest gretten og irritert når han er våken, veldig negativ. Feks dosetet våres er sprekt, så jeg kjøpte et nytt uten at han visste det, men isteden for å si: å så fint at du tenkte på det! så sa han med litt sur stemem: får håpe det passer da, det er ikke sikkert. smiler sjelden synes jeg, jeg prøver å tulle og spøke men når liksom ikke helt frem. Han sier selv at han er helt utslitt, og han inrømmer nesten at han kanskje føler seg litt deppa men at det er pga av at han er sliten. Det dumme er at han vil ikke gå til legen, han sier at da blir han bare sykemeldt (akkurat det han burde bli), men det vil han ikke. Og akkurat nå er det vanskelig for han å få andre skift på jobben. Hva tror dere? er han bare sliten? kan man bli deprimert av å være så sliten? Hva skal jeg gjøre? jeg tripper på tå her, forsvarer unga, blir sur på han når han blir for sint på unga, har dårlig samvittighet hver dag når han klager over rot osv osv.
Gothminister Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Ja,hva kan du gjøre. Er vel bare han som kan hjelpe. Er akkurat slik jeg er når jeg er trøtt og sliten,men er det heldigvis ikke så ofte. Mulig han begynner å bli utbrent og trenger å slappe av litt,altså sykmelding..
lengter daler ned i skjul... Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2010 ja det er jo sånn jeg og er når jeg er sliten, de fleste er nok sånn, problemet er at han er sånn hele tiden, hver dag!!
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Han sover 2 timer mindre enn jeg trenger minimum hver natt for å fungere. 2 dager med mindre søvn og jeg blir like sur som du beskriver mannen din. Mangel på søvn er skummelt og nattarbeid er fysisk slitsomt for kroppen. Det er gjort mengder med studier og alle viser f.eks at man har en mye større anliggende for f.eks hjerteinfarkt. Han bør ta seg en tur til legen for en sykemelding slik at han kan komme seg litt. I tillegg må han sove mer, og alternativt lete etter en jobb som ikke innebærer nattevakter.
Gothminister Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Som jeg skrev,så tenker jeg att han er utbrent,og trenger da en lang ''ferie''. Greit å få tatt noen blodprøver hos legen,just in case,også,så få han til å gå til legen du. Nekter han,så er det ikke så mye du får gjort da.
auro Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Han sover altfor lite og jobber altfor mye. Han må jo jobbe mer enn 100%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå