mamman til to gutter Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Nei. I prinsippet hjelper det ingenting i Norge å ha det, uansett så er det de pårørende som må ta avgjørelsen om de ønsker å donere bort dine organer eller ikke, men det er klart et donorkort kan hjelpe dem med å ta avgjørelsen hvis du ikke allerede har snakket med dem om at du ønsker at det skal bli gjort.
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Dere som ikke har - jeg regner likevel med dere ville ha mottatt organer om dere fikk akuttbehov for det?
Mor Løvehjerte Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Jepp, et krøllete ett i lommeboka.
Mor Løvehjerte Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 -og det ER diskutert med de to som står oppført som pårørende. Så de er fullstendig klar over hva jeg mener.
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har allerede snakket med de to som er oppført som nærmeste pårørende og de er klar over mitt valg. Greit å snakke om slike ting slik at de pårørende slipper å ta valget selv, men kun trenger å respektere det man selv har gitt beskjed om skal velges.
Voilà Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Nei, det ville jeg ikke. Og det vet familien min! Men hva dem gjør med meg når jeg først har organer å gi, vet jeg jo aldri. Og hva dem velger å gjøre om jeg trenger det akutt en gang, vet jeg heller ikke... Så.
NormaJean Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 ja, selv om det juridisk ikke er verdt noe som helst. (desverre) men uansett, foreldrene mine og mannen min vet hva jeg syns og vil godkjenne organgdonasjon, vevsdonasjon osv. Alt unntatt øynene mine, hehe, er litt rar akkurat på det!
*Rutletutt* Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 ...og har snakket med mine nærmeste om det.
Piken på landet Skrevet 11. februar 2010 #15 Skrevet 11. februar 2010 Nei. Har hatt, men det er jo ingen vits. De kan ikke ta noe uten å ha fått tillatelse fra pårørende allikevel. Så jeg har informert min mann og min mor at de kan ta indre organer som hjerte, nyre og lever. Å begynne å ta bein og hud er jeg skeptisk til, men vet ikke om det blir praktisert i Norge heller. Ellers er det bare å forsyne seg :-)
brooklyn Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 Nei, men mannen min og foreldrene mine vet at jeg kan donere "det som kan høstes" om en slik situasjon skulle oppstå. Det samme gjelder for mannen min.
Mom2Two Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Har jeg hatt i mange år, og har fortalt det til de aktuelle pårørende. Dere som ikke vile donere selv, er dere villig til å ta imot donororganer? Ta imot på egne barns vegne?
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 Nei. Skulle skrotten være brukandes til noe den dagen jeg dør må legene uansett be mannen om tillatelse til å bruke restene og han er informert om mine ønsker. Det får holde.
Gjest irismor Skrevet 11. februar 2010 #20 Skrevet 11. februar 2010 Ja jeg har, og pårørende er informert om mine ønsker. Er blodgiver og står i registret over benmargsdonorer.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. februar 2010 #21 Skrevet 12. februar 2010 Ja Æ å mann min e også enige om at skulle æ falle fra nu mens æ e gravid evnt under fødsel, skal også babyen i magen være donor å hjelpe andre babya. Irismor: Kordan får æ registrert mæ som benmargsdonor? Æ har bare sagt d muntlig til de pårørende, d hjelpe kanskje ikke?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 12. februar 2010 #22 Skrevet 12. februar 2010 Hatt kjempe lenge..
Gjest Fluxi 08 Skrevet 12. februar 2010 #23 Skrevet 12. februar 2010 Ja det har jeg. Kan jeg kreve et organ skulle jeg trenge det, så synes jeg at det er på sin plass å skulle gi vekk mine med lett hjerte den dagen min tid er over. Det heter å ikke være egoistisk
lille sprelle Skrevet 12. februar 2010 #25 Skrevet 12. februar 2010 Selvsagt! Ligger sammen med førerkortet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå