Gå til innhold

Hvorfor sover hun så dårlig? *hjertesukk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 6 mnd. På første luren kler jeg på henne, legger henne i vognen og hun sover normalt på under 10 sekunder. På ille dager tar det 1 minutt med vugging på vognen, normalt sovner hun av seg selv. Så sover hun 2,5-3 timer i strekk uten å våkne. På neste lur sover hun ca 1,5 time. Den luren er ferdig i 15-tiden. Så legges hun for kvelden i 19-tiden. Hun sovner relativt greit, men våkner og våkner...og våkner...og våkner...!!! Argh... Hun får ikke melk, ikke oppmerksomhet, blir ikke tatt opp, det er mørkt i rommet. Gir smokken og hun roer seg normalt fort igjen og sover videre. En stund. Slik styrer hun på av og på fram til rundt 23-24 når hun får mat, før hun endelig sover rolig fram til rundt 3-4, får mat og sover videre til 5-6. Jeg skjønner bare ikke hvorfor hun er så urolig akkurat på kvelden? Hun er neppe overstimulert, er godt rapet osv. Hun sover jo godt ellers... Noen tips? Litt sliten av å hele tiden løpe opp til henne og at det aldri er vits å legge seg før klokken 23-24 selv om jeg er trøtt og ville lagt med i 22-tiden :-/

Fortsetter under...

Skrevet

Sover hun kanskje for mye på dagen? Har du prøvd å korte ned noen av lurene hennes?

Får hun nok å spise i løpet av dagen. Er det bare kosepupp på natten eller er hun ordentlig sulten. Dersom hun får mme, hvor mye drikker hun i løpet av dagen og natta?

Min 6mnd lille krabat sover i maks 3 timer på dagen - som regel er det 2 timer. Hun legger seg mellom 18.30-19 og sover som regel til 6 på morgenen. Hun er flaskebarn og får flaske 4 ganger mellom kl 7 og 18. 2 porsjoner grøt i løpet av dagen samt middag, frukt og vann.

Skrevet

Kanskje hun er sulten? Jenta mi sov ikke en hel natt fra fire til fem måneder, før hun fikk smake grøt og endelig kunne sovne med god og mett mage! :) Fikk litt dårlig samvittighet for at hun hadde vært sulten stakkars lita, men puppene mine ble tomme på kvelden, og ga nok ikke nok mat til å holde hele natta.

Skrevet

HI her

Belager sent svar, og takk til dere som har svart :-) Hun får grøt på formiddag og kveld (18-tiden), spiser til hun er mett begge gangene, noe som er ca 80% av full porsjon normalt sett. Jeg har også masse melk fortsatt, type melkespruten står når hun slipper taket og hun må svelge unna fort, så tror ikke hun er sulten...?

Skrevet

HI igjen

Glemte også å nevne at vi nettopp har kuttet ned på dagsovingen, for bare 2 uker siden sov hun 3 lurer pr dag. Jeg kan ikke kutte mer nå. Det vi har kuttet hjalp i den forstand at hun ble enkel å legge og sov lenger enn til 4-5. Nå sover hun normalt til klokken 6-6.30 (mat rundt 5-6) og sovner alene i sengen på 4-5 minutter, før måtte hun bysses i 15-20 minutter.

Skrevet

Er ikke unormalt at brystmelkernærte barn (selv om de får annen mat) er sultne og vil ha mat helt til 8 - 9 mnd alder. Så selv om det står skrevet overalt at de klarer seg uten mm om natten fra 6 mnd, er det individuelle forskjeller. Jeg hadde gitt henne mm jeg, noen mnd ennå, så kanskje du slipper unna med en eller to oppvåkninger i løpet av natten.

Annonse

Skrevet

HI

Hun får mm 3 ganger på hennes natt. en gang i 23-24 tiden, en i 3-tiden og en i 5-6 tiden. Jeg synes det burde holde når hun får to måltider med fast føde pr dag?

En typisk kveld er slik:

Sovner rundt 19.10-19.15. Våkner igjen ca kl 19.45, 20.05, 20.15, 20.40, 20.55, 21.40 osv, osv hele kvelden. Hun er neppe sulten alle de gangene vel? Tidene er så klart ikke nøyaktige og varierer fra kveld til kveld, men bare for å gi et bilde på hvordan det er. Hun roer seg greit med smokken, og først rundt kl 23-24 merker jeg at hun ikke bare vil ha smokk mer, men også pupp.

Skrevet

HI

Glemmer visst alltid noe jeg :-) Hun får også mm rett før hun sovner. Så da altså grøt kl 18-18.15 og pupp kl 19.

Skrevet

Prøv å legg henne til et par timer etter siste måltidet kl 19 vel?

Synes det høres veldig lenge ut å være utn mat i 5 timer for en på 6 mnd jeg da...

bedre å fore henne så mye som mulig på kvelden og kanskje f lengrenattesøvn og helst mindre sobing på dagen også kanskje.

Om ikke mindre, så styr lurene til å være tidligere, så kanskje hun blir litt fortere trøtt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...