~sjiraff~ Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Mmmm... man får aldri ordentlig ferske egg i butikken. Men egg som bare er noen timer gamle, mmmm, de er gode de ) (vokst opp på hønsefarm for de som lurte;o))
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Ja, det gjør jeg Venninda til mamma har høns, og derifra får man noenganger ferske egg ;o) Typ nyplukket! Langt bedre enn butikkegg ja!
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Men et helv*** å få av skallet på, hehe... Sånn sett er "gamle" egg mye bedre.
~sjiraff~ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2010 Ja, man kan ikke satse på eggeskiver på brødet med ferske egg, det er en sann umulighet )
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jobber på en gårdsbarnehage, Vi har frittgående høner i fjøset, og plukker egg hver dag som vi har til lunsj. Det er luksus det:)
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jupp. Vi hadde høns da jeg var barn. Egg fra butikken kan ikke sammenlignes.
Tokatter_USA Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har ikke lagt merke til om det er stor forskjell på gamle og ferske egg, men det er stor forskjell på egg fra frittgående høner og innestengte fabrikkhøner. Jeg kjøper bare egg fra frittgående nå, og siden de er lokale, er de nok også ganske ferske. Skallet er i hvert fall vanskelig å få av. Men så gule plommer! Nesten oransje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå