Gå til innhold

Når er det for sent å bli foreldre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å være litt flåsete: Så lenge dere kan reprodusere dere så er det ikke for sent å bli foreldre;)

Jeg er 34 og venter mitt første barn. Noen vil sikkert si at jeg er for gammel og at det er synd i barnet som vil få en slik gammel mor. Men det bryr jeg meg ikke så mye om;)

Hver alder har sin sjarm og ja, jeg skulle ønske at jeg kunne vært en yngre mor, men slik ble det nå engang ikke. Så da får det bli som det blir.

Så om dere ønsker barn så sier jeg: Tut og kjør! Og masse lykke til:)

Jeg er enig - for min del går grensen når man ikke kan få barn på naturlig måte.

Å ha godt voksne foreldre kan ha mange fordeler også. Barnet er jo tross alt ikke ett år og vil leke i sandkassa hele livet. Det kommer en alder hvor det kan være en god støtte å ha stabile, voksne foreldre med lang livserfaring og godt grunnlag til å hjelpe dem gjennom vanskelige faser i livet.

(nei - det vi likke si at jeg er mot unge mødre. Det går an å ha et nyansert syn på saken)

Annonse

til Hi..

MIn mann sine foreldre var godt voksne når han ble født.. dvs far var 50 da han ble født og mor var 42..

All ære til de, for min mann har bare gode ord om sine foreldre=) de er også meget gode besteforeldre for våre barn. De er ved god helse, og jeg er sjeleglad for at min mann er til, på tross av alle fordommer mot å få barn for sent, så fikk de altså en baby..min mann. De har stilt opp på alle mulige måter gjennom hele barndommen og helt frem til den dag idag..

En vanskelig avgjørelse som kun er deres, men jeg syns ikke dere er for gamle til det, og hva jeg og andre mener spiller vel ingen rolle da det er dere som har ansvaret for barnets fremtid!

lykke til, og hold oss oppdatert.

Jeg syns dere skal skynde dere og bare sette i gang!

Jeg var 35 da jeg fikk mitt første, og 41 da fjerde kom. Skulle gjerne vært yngre da jeg begynte, men det var av mange grunner ikke mulig - så da blir det som det blir, som ei her over sier! :-)

Barnet vil jo dessuten få voksne halvsøsken, som kan være med og stille opp! Lykke til :-)

Annonse

Så lenge man faktisk er fysisk istand til det så kjør på - det er derfor man har overgangsalder lol

men vit at det er aldersgrenser på 38-39 år på å få tilbud om ivf forsøk om det skulle være problemer ...

men vit at det er aldersgrenser på 38-39 år på å få tilbud om ivf forsøk om det skulle være problemer ...

----------

Ja og nei ;)

Det er slutt på offentlige og gratis tilbud ved fylte 38 år.

Du kan få gjort mot betaling hos private i mange år etter det.

Og drar du til Moskva finnes det flotte engelsktalende klinikker som selger befruktede egg til du er langt opp i 50 eller 60-årene.

Men er mottoet å bli verdens eldste foreldre, så synes jeg det blir litt vel egoistisk:)

Jeg sier bare KJØR PÅ! He he.

Jeg blir selv 37 år i år, vi var gravide i fjor men måtte ta abort pga misdannelser. Vi skal prøve igjen til sommeren. Jeg har heller ingen barn sammen med mannen min, så synes det er viktig.

Jeg fikk min første rett før jeg ble 35, og nr. 3 noen dager før jeg fylte 39. Faren var fylt 45 år da nr. 3 kom.

Ærlig snakket, ut i fra min erfaring, så er ikke du for gammel til å få barn enda :o) Men synes kanskje din mann har kommet over den alderen, men hei, Arve Tellefsen ble pappa som 60-åring han oxo.

Så hvis dere mener dere har helse og lyst så go for it :o)

Jeg syns ikke du er for gammel, men syns at mannen din er litt gammel. Han vil jo være 70 år når barnet er 20. Jeg er 21 og venter mitt første barn nå, så slik sett er jeg en ung mor. Men selvom jeg er det kan jeg jo virkelig forstå at du også vil oppleve dette fantastiske med å få et barn. Alle fortjener jo det :)

Ikke ta dette her feil da; men selvom mannen din kanskje ikke vil være tilstedet så veldig lenge av barnets liv vil han jo være der den viktisgse perioden, og siden du er såpass mye yngre enn han har jo barnet deg! Barnet blir da like glade i dere selvom dere blir "gamle" foreldre. Og ingen ting tilsier at dere ikke blir like bra foreldre som alle andre :)

Om dere vurderer barn, så ikke vurder for lenge! hehe.. da bør dere begynne i dag! Får håpe du blir gravid uten misdannnelser på barnet :)

Lykke til! :D

Min pappa var 46 da min lillebror ble født og 42 da jeg ble født. Han har vært en fantastisk pappa hele oppveksten, har aldri tenkt noe særlig over at han var 20 år eldre enn foreldrene til venninnene mine hehe! Han har hatt overskudd, energi, lekt masse med oss og alltid vært en super pappa. Hvis dere ønsker et barn så kjør på, ikke vent! Og ønsker dere mer enn 1 barn så ville jeg nok gått for to tette om du er så heldig å bli gravid raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...