Gå til innhold

Ang inkassosak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en avdragsavtale med et inkassobyrå. I Januar så sendte jeg en mail om det var ok å betale en gitt dato. Fikk mail tilbake om at dette var ok. Jeg betalte som avtalt,men så får jeg jammen meg brev fra namsmannen om en utleggsforretning.

Altså,her har jeg i god tro forholdt meg til den avtalen vi hadde pr mail. Har kvittering og mailene her. Så lenge vi hadde en avtale på dette så burde de vel trekke dette? Får ringe i mrg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du har oppfylt avtalen du lagde med inkassobyrået så burde de og skal trekke det utleggsforretningen

Skrevet

Hvilket inkassobyrå er dette? Noen er verre enn andre.. De vi har dårlig erfaring med er Lindorff og Alektum! Beste erfaringer er med Aktiv Kapital..

Skrevet

Ta kontakt med Skankred i morgen, snakke med "din" kundebehandler.

Få klart opp i hvorfor de sender deg dette nå? Det kan være en glipp ifra dem, det er jo tross alt bare tidlig i februar enda..

Etterpå tar du kontakt med namsmannen, forklarer saken ovenfor dem, hva du og inkreverene har blitt enige om og spør hva namsmannen kan gjøre for å hjelpe dere vidre.

Lurer på om det kanskje er billigere å betale gjennom namsmannen?

Skrevet

namsmannen har vel ikke overtatt kravet de har vel bare ordna med utleggsforretningen...som må slettes nå...skankred er jo kreditors innkrever...

Skrevet

HI her igjen,takk for svar så langt:)

Ja,jeg ringer i mrg tidlig. Jeg mener,så lenge jeg har gjort det vi ble enige om og i tillegg har mail fra de om at dette var ok,ja da burde de jo trekke dette. Det er jo en feil fra deres side. Det er greit,alle kan gjøre feil,men jeg bør vel forvente at de ordner opp i det her..

Har verken lyst til å bli trukket i lønn el å få anmerkning på grunn av at de har gjort feil.

Skrevet

Hvis du har komtaktet selskapet som har inkassoen FØR opprinnelig forfall vil det være "god inkassoskikk" å trekke saken. Det legges tross alt på et gebyr på 1591,- ved oversendelse til namsmann. Namsmann kan ikke gjøre noe med saken om de blir bedt å avholse utleggsforretningen.

Jeg ville bedt om redgjørelse for overselndelse til namsmann. Hvis denne er tynn, ta kontakt med inkassoklagnemnda og be de hjelpe deg, for hvis de ikke har holdt sin del av avtale, bryter de med god inkassoskikk som er nedskrevet i lov, og inkassoklagenemnda vil be de trekke saken om de ikke gjør det ved henvendelse fra deg.

Inkassotrollet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...