Gå til innhold

Noen som har diagnosen ME her ?

Anbefalte innlegg

Hvor fikk du diagnosen og hvor lang tid tok det å få diagnosen ?

Symptomene dine ?

Hvor lenge har du hatt ME ?

Jeg er overbevist om at jeg har ME, og har fått beskjed om at fastlege skal sende henvisning til utredning. Vet at det finnes ME-klinikk på Ullevål sykehus og at det er en mann som holder til i pilestredet, gamle Riksen. Er det noen andre steder i Oslo hvor man kan henvise til utredning ? Har hørt noe om at Ullevål kun tar i mot de som allerede har fått diagnosen, at de ikke har tid til utredninger. .

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141422960-noen-som-har-diagnosen-me-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble plutselig sjuk da jeg begynte som lærling og gikk til legen. Han trodde jeg hadde bronkitt men jeg ble aldri frisk av antibiotikaen (fikk 6 kurer på 6 mnd). Til slutt måtte jeg gå ut i permisjon pga jeg klarte ikke å jobbe mer. Var helt ubeskrivelig hvordan jeg hadde det. Begynte å gå til privatlege (roald strand), brukte 15 000 kr på 6 mnd for å finne ut at jeg hadde ME. Han fant også ut at jeg hadde hatt kyssesyken.

og da skal man ikke ta tabletter i det hele tatt. det tok knekken på immunforsvaret mitt. Såå bare pga fastlegen min ikke gadd å ta prøvene jeg spurte om så måtte jeg lide for det. Udugelig lege.

men jeg var heldig å bli helt frisk etter fødselen for 10 mnd siden. Er fortsatt sliten i kroppen etter å ha vært sengeliggende i nesten 3 år men det går bedre for hver dag.

Skulle egentlig dra ned til dødehavet i tre uker men ble aldri noe av det siden jeg ble gravid.

Jeg klarte ikke å lese, snakke, ha besøk, se på tv, skrive meldinger, klarte bare så vidt å stå opp på do. Så det var helt jævlig.

Er helt utrolig hva jeg har gått igjennom og at jeg nå nesten er helt frisk.

Syptomene mine var:

utmattet absolutt hele tiden

hodepine som gjorde at jeg ikke tålte noe lys og klarte ikke snakke

vondt i musklene

øm i huden (fikk vondt bare noen prikka borti armen min)

kald og varm om hverandre

Hei, så bra at du har blitt tilnærmet frisk : )

Selv ble jeg enda verre etter fødselen til minsta for halvannet år siden. Har de samme symptomene som du hadde, men ikke så ille at jeg ikke orker noe annet enn å gå på do.

Har hørt om en dr. Aasen ved Pilestredet som kan mye om dette, så lurer på om jeg skal spørre om en henvisning dit.

Skal til fastlegen om 1,5 uke, og har i forkant skrevet et brev slik at jeg ikke skal glemme noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...