Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Vi var på besøk hos et vennepar som venter tvillinger (det er samboeren min sin kompis) - og de har bestemt seg for navn. De får en gutt og en jente. Gutten skal hete August. Dette navnet er det eneste navnet min samboer kan tenke seg som navn på en evt gutt vi får sammen. Han er veldig opptatt at en evt sønn skal hete nettopp August. Tror han ble litt skuffet (han kompisen visste ikke at dette var favorittnavnet til min samboer - ikke at det spiller noen rolle heller altså) han klarte å stotre ut at : "ja, da blir den en til August!" hehe, søt hadde nok blitt skuffet selv - men på den annen side, jenter prater om sånt og jeg ville f.eks aldri bruke favorittnavnet til min venninne - så det hadde ikke vært et tema. Hvis vi får gutt sammen så blir det altså to barn med samme navn i tett omgangskrets. Noe jeg personlig synes er litt teit, men men.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Spiller da ingen rolle.De skal jo ikke være i samme omgangskrets hele livet, mest sannsynlig. Viktigs at dere finner et navn dere er fornøyd med.
Mortilbarn Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Hvorfor er det teit? Hvis mannen din har tenkt lenge på dette navnet, og synes det er fint, hvorfor skal han la seg stoppe fordi kompisen vil kalle sitt barn det samme? Ja vel . Han ble sikkert skuffet ja, men heldigvis lot han seg ikke stoppe av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 neida, han lot seg ikke stoppe spiller ikke noen rolle for meg egentlig, bare litt rart. har flere i omgangskretsen min som har baren som heter Mathilde, og selv om jeg synes det er et nydelig navn så ville jeg valgt noe annet.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Skjønner ikke helt problemet. Jeg velger navn etter mine ønsker. Og om det skulle være noen andre i min omgangskrets som liker samme navn så gjør det ikke meg noe. Min datter heter det samme som sin oldemor og min sønn heter det samme som sin bestefar. Så her har begge barna navn som de omgås mye med, har aldri vært noe problem. Jeg heter foresten det samme som min mormor. Jeg har nesten daglig kontakt med henne uten at det byr på problemer. Min far heter det samme som sin far. Min mann har samme navn som vår nabo OG han har til og med en kompis med samme navn og de var naboer under hele oppveksten. Ser virkelig ikke problemet med å hete det samme som noen andre. Det er jo ikke til å unngå uansett.,
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 litt annerledes når man kaller opp noen da (syns nå jeg) det er uansett ikke noe problem. Jeg er ikke gravid, aner ikke om jeg blir det og aner heller ikke om vi da evt får en gutt. Enkelt og greit. Blir det en gutt noen gang så blir det August. HI
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Det er nå ingen som har copyright på navn, så om noen jeg kjente skulle finne på å kalle ungen sin det navnet jeg ALLTID har hatt lyst til å kalle min, hadde jeg ikke brydd meg så mye om det.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Nei det er ikke så anderledes, ,man vil jo fortsatt hete det samme som noen man omgås med. Men min mann og hannes barndomsvenn fikk samme navn, rett og slett fordi begge mødrene likte samme navn og de er født like etter hverandre og gikk i samme klasse i alle år uten noen problemer. Ei tidligere venninne av min mor likte så godt det navnet min mor hadde valgt til meg, så når hun fikk en datter noen år senere fikk hun samme navn som meg,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå