Gå til innhold

Hvor oppdaget du favorittnavnene dine?

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig på hvor dere fant favorittnavnene deres og gjerne hva navnene er, om du vil dele det også...?

Jeg fant ett av guttenavnene mine i en bokserie og ett i kompisgjengen til søstra mi.

De to jentenavnene fant jeg etter at jeg ble navne-nerd... hehe. :o)

Fortsetter under...

Jeg har kommet over noen her inne, men det jenta mi skal hete, det fant jeg i slektsboka. Ungens tipptippoldemor het dette (bare skrevet annerledes), om jeg ikke tar helt feil. Ellers kjenner jeg ingen som har akkurat det navnet, og for meg er det et stort pluss ettersom assosiasjoner ofte kan "ødelegge" et navn.

Ellers er det flere jeg har kommet over på kirkegårder. Mens min personlige trener bærer mitt favorittguttenavn, Edvard (- og navnet blir ikke akkurat verre av at han heter det, hehe!). Det navnet har jeg imidlertid visst om lenge da min bestefar heter noe liknende.

Adriana Lima til Adriana:)

Maximilian leste jeg først om ''Arboga tragedien'', så jeg husker at jeg tenkte ''nei, da vil alle tenke på han som ble drept''.. Men når jeg fant ut at sønnen til Jennifer Lopez og Marc Anthony het det, og sønnen til den svenske fotballspilleren Zlatan Ibrahimović, at jeg vurderte det igjen:) Dårlige assosiasjoner kan ødelegge veldig altså!

Annonse

Godt spørsmål, jeg hadde det på en av dukkene mine da jeg var liten, husker ikke hvor jeg tok det fra da.

Senere gjennomdaget jeg det da jeg tilfeldigvis hørte noen hadde brukt et lignende navn.

Ellers finner jeg de fleste når jeg leser om eller ser folk om heter det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...