solita 06 Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 La gutten min for en halv time siden og hører at han hoster og hoster... Han har vært litt pjusk med feber i går og i dag, begynte å hoste i dag. Skulle gjerne gitt ham noe så han får sove bedre. Har ikke hostedempende i hus, og er alene så kan ikke stikke ut på apoteket. Er tom for honning, men har peppermyntedråper, itron, div tørre urter m.m. Noen som har et kjerringråd? Blir veldig glad for svar :-)
solita 06 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2010 ...sitron, div tørre urter m.m.
*gruffalo* Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Smøre mentolathum under beina. Fikk tips her om det en gang, og syntes det funket bra på min gutt:) Jeg smørte under beina og tok på strømper etterpå slik at han ikke klinte det utover hele senga;)
Mor Løvehjerte Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Vann, og hvis han er snørrete, så renner det gjerne snørr bakover og ned i svelget. Dette irriterer og utløser hosting. Så hev hodeenden, skyll med saltvannsampuller (bedre effekt enn spray), legg han på magen eller på siden.
solita 06 Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. februar 2010 Sånn, da har roen senket seg etter at stakkaren hostet til han brakk seg... Av med pysj, skifting av sengetøy, brygging av hoste-te (linde te + timian, litt brunt sukker i mangel av honning), inntatt noen halvtinte bringebær i mangel av bringebær-te. Fant noen tips i en homeopat bok. Ny pysj, vasking av bamse m/ spy, peppermyntedråper under føttene og en vuggesang til... Puh! Måtte vi slippe den runden en gang til!! Oppskriften på hoste-te var egentlig, hvis noen trenger, som følger: Kamille-te, timian og honning.
Brunost Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Bra at roen senket seg da:) ville bare si at en teskje med honning rett i munnen kan være et tips for å dempe hoster. Et gammelt kjerringråd. Men siden teen du laget inneholder honning er det sikkert bra også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå