_Løvemamma_ Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Hva er tegnene på at det er tenner på vei? Jenta mi, som ellers er veldig rolig og blid, er så veldig suttrete og klagete. Trodde først hun hadde vondt i magen, men virker ikke som det er det heller. Hun virker trøtt, men får ikke til å sove ordentlig, våkner hele tiden. Hun sutter febrilsk på hendene sine, sikkler masse og det eneste som roer henne i mer enn noen minutter er å bli bært rundt i bæresjalet. Synes det er litt tidlig, men kan det tenkes det er tenner på vei? Hun er 8 uker.
Gjest Kira06 Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 De tegnene du beskriver er gjerne blant de "plagene" barna får når tennene melder sin ankomst. Men jeg synes 8 uker var fryktelig tidlig å få tenner, så jeg må innrømme at jeg tror det er noe annet. De første tennene pleier som regel ikke å komme før barnet er 4-6 mnd. Håper det ordner seg snart, uansett hva det er!
_Løvemamma_ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg vet. Men noen får vist symptomene ett par mnd før tannen kommer, dessuten er det jo noen som får tenner ekstremt tidlig. Greit at hun er litt tidlig ute på andre ting, men tennene kan hun godt vente med en stund til!
Gjest Kira06 Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Jeg sier meg enig i at tenner gjerne kan komme sent ja:) Ikke like mye stas å amme da gitt! Har også hørt at symptomene kan komme noen uker før, så vi får inderlig håpe at det ikke blir slik i mange uker for dere....
Mini09&Lille12 Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jenta mi var akkurat slik 3 uker før den første kom. Hun hadde ingen kuler heller, så det bare skinte litt igjennom tannkjøttet. Så de kom lenger opp pga det. Finnes ingen fasit på når tennene kommer, noen er jo faktisk født med det også!! Har ei venninne og ungen hennes fikk når hun var 2måneder. Lykke til.
Mini09&Lille12 Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Altså jeg så de kom lenger opp fordi de skinte igjennom. Huff trøtt jeg.
_Løvemamma_ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 11. februar 2010 Tenkta å kjøpe dentinox i morgen om hun ikke er i bedre humør, å se om det hjelper. Gjør det det så vet vi iallefall hva det er som plager henne. Men er det noe annet enn det som hjelper når de får tenner? Har hørt at den ikke 'virker' på alle. Har et vagt minne om at noen snakket om kamferdråper. Noen med erfaringer?
endelig mamma:) Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Vil det si at når en kan se de skinne igjennom, at da nærmer det seg fort til tennene kommer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå