Gå til innhold

Noe for dere?

2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så absolutt! Har meldt meg inn i gruppen nå, jeg :)

Skrevet

Knall :D

Skrevet

Det er det vett :)

Skrevet

så bra tiltak:) leste litt på sidene på fb og hva med å løfte frem de som virkelig har skapt en god tilværelse for seg selv og barnet (sorry, det ble utrolig dumt formulert, alle ønsker jo et godt liv men jeg skal prøve å pressisere...) - en bekjent av meg tok utdanning etter at barnet var født og forholdet over. I dag sitter hun med en god jobb og eier eget hus og har det romslig:) Det er ikke alle av oss som får så mye økonomisk støtte, fordi vi tjener for godt (dobbel barnetrygd kan de ikke ta fra oss..) og vet faktisk om aleneforeldre som må betale samværsfar bidrag... Prøv å få frem flere sider av saken... Ikke bare den bf driter i ungen men der det også fungerer godt:)

Solskinnshistorier altså, et barn er jo solskinn i seg selv:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke melde meg inn i Facebook-gruppen da bruddet er relativt nytt, og vi har vært gift i mange år. Vil ikke at mine perifere venner og bekjente/ex-kollegaer osv (nære venner vet selvfølgelig om det) skal få kjennskap til bruddet gjennom Facebook.

Når det er sagt: Et veldig bra initiativ, skjønner godt at det er mer sårt enn hjelpsomt å lese alle bøkene som for eksempel er skrevet for gravide, hvor det står veldig mye om å involvere far/medmor. Og ser på fb at du har fått mange tips.

Men boka skal kanskje også være for deltidsforeldre; mødre og fedre som har delt den daglige omsorgen (50/50, 60/40 eller andre løsninger). Savner litt informasjon om hvordan man kan løse samvær med spedbarn, og litt om hvorfor spedbarn ikke skal overnatte hos samværsforelderen og ikke være så lenge borte fra hovedomsorgspersonen (her må kanskje en fagperson uttale seg). Ikke fordi jeg ikke tror på det, men for at samværsforelderen skal kunne lese om det. Kanskje også noe om det å være samværsforelder, hvordan man kan jobbe for å opprettholde det gode forholdet til barnet sitt, hvordan unngå å bli en morsom "lekeonkel/tante" og hvilke rettigheter og plikter man har.

Ellers litt om hvordan man skal komme seg videre etter et brudd, ikke dysse seg inn i sorgen, bitterheten og sinnet, men reise seg opp å kjempe videre for seg selv og barna - "hjelp til selvhjelp". Likte veldig godt ideen om små tips til hvordan takle hverdagen. Gjerne også tips fra skilsmissebarn som nå er voksne. Hva foreldre gjorde som gjorde det bedre eller tøffere for dem.

Kommer sikkert flere ideer etterhvert, men bruddet er som sagt ganske nytt, så det dukker vel opp etterhvert.

Lykke til - en stor men veldig spennende jobb du har foran deg!

Skrevet

Takk begge to:)

Mange gode ideer her, og ja har tenkt å ha med de som er deltidsforeldre å, men hovedfokuset er på kvinnen :)

Ikke minst vil jeg absolutt ha med solskinnshistorier :)

Absolutt en stor jobb, svetter litt hver gang jeg setter igang å skrive om kommer til ett punkt hvor jeg plutselig mangler informasjon og må samle den inn, blir nok å ta tid, har puslet rundt prosjektet siden i sommer :)

Skrevet

Hvorfor begrense det til å handle om alenemødre? Hvorfor ikke aleneforeldre? For det finnes jo menn også...

Håper det heller kan bli en håndbok i å fortsette foreldeskapet selv om man ikke er sammen lenger, enn en bok om at far ikke vil ha ungen sin.

Få gjerne noen med på laget som ikke er aleneforelder, det er viktig med synspunkter utenfra, og både steforeldre, exer, yer og de som er gift fortsatt kan komme med viktige spørsmål og avverge at boka blir for ensidig.

Lykke til!

Skrevet

Fordi denne ene boken skal være kun for kvinner, det er der ideen startet fra, den sårheten når barnefar alltid var nevnt i graviditetsbøkene. Fordi det ikke eksisterer en slik bok for alenemødre.

Klart boken vil uansett gagne alenefedre også siden de har akkurat samme rettigheter som en alenemor. Men jeg retter den til alenemødre.

Har muligens tenkt å ha med ett kapittel for alenefedre/samværsfedre, men hovedfokuset i boken blir på kvinnen bortsett fra det kapittelet.

Det skal ikke bli en bok om at far ikke vil, det skal bli en bok som er til hjelp og støtte, som tar opp mange temaer, som forteller om både gode og dårlige sider.

Utover det omhandler boken mye det å gå gravid alene/ bli alene under svangerskapet.

Takk for det :)

Og ja, for de som ønsker å dele sin historie er det velkomment, dere kan selvfølgelig være anonyme i boken om dere ønsker det.

Om noen vil så send mail til: [email protected]

Skrevet

Er det en bok for gravide alenemødre, altså kommende alenemødre, eller for oss som faktisk hadde en mann når barna ble født, men som nå er alene?

Skrevet

Begge deler :)

Skrevet

Veldig gjerne :) Send meg historien din på mail eller send meg en pm/mail om du trenger hjelp til å skrive den ned :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...