Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 jenta mi er 4 uker gammel og når vi ammer så holder vi på i mange timer om gangen. 4-5 timer før hun er fornøyd og vil sove igjen. dette begynner å bekymmre meg i forhold til å dra på besøk og ha besøk og sånn. noen med lignende "problem"?? evt hatt det sånn som har gått over?
AmExx Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Har ikke hatt samme problem, men har du prøvd å gi henne tutt/smokk? Kan jo være det er behov for nærhet og sugebehov som er der og ikke nødvendigvis mat.... Men 4 uker gammel så er de jo enda veldig små, det endrer seg nok dette om ikke så lenge vil jeg tro:)
høst og vårlykke Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 åja, har hatt det med begge barn, de fikk smokk, og da roet det seg både for baby og mamma, baby fikk sove godt immellom, og mamma fikk hvile. I begynnelsen trodde jeg jeg måtte sitte sånn og amme uavbrutt(her var det både dag og natt), men det er noen barn som har større sugebehov enn andre, så her hjalp iallefall smokken:) lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Da knerten var nyfødt brukte vi også veldig mye tid på amming. Jeg har nok litt "lavt trykk" på melka kombinert med at han er en liten gourmet som liker å kose seg med maten ;-) Til et vanlig måltid kunne han ligge ca. 1/2 time på hvert bryst. Jeg så at han sugde ordentlig og hørte svelgelyder hele tiden, så det var ikke bare kosesuging. På kvelden hadde jeg nok litt lite melk, så da lå han gjerne på puppen fra ca. klokka 18 til vi la han en gang mellom 22 og 24, kun avbrutt av bleieskift. Det var bare å rigge seg til i sofaen med mye drikke og fjernkontrollen i nærheten... Da han nærmet seg tre måneder begynte det å bli lettere. Han ble mer effektiv og gjorde seg raskere ferdig. I tillegg begynte han å legge seg tidligere (åtte-tiden) og sov plutselig natta gjennom uten mat. Jeg tenker at han brukte de første månedene til å sikre seg en god melkeleverandør, det er jo kjempebra for produksjonen at han dier ofte og lenge. Jeg ammer fortsatt en del selv om knerten har passert 1 år nå, men nå tar det ikke mange minuttene før han er fornøyd. Din lille er jo så liten enda. Det er bare å senke skuldrene og kose seg med ammestunden, selv om det vare lenge. Underhold deg selv med dib, en bok, tv eller noe du liker. Dette er en så kort periode av livet ditt. Mest sannsynlig vil babyen bli mer effektiv og ammingen gå raskere om en måned eller to.
lille sprelle Skrevet 15. februar 2010 #5 Skrevet 15. februar 2010 Prøv å lage måltider og ikke la ungen henge på puppen konstant. De får i seg aller mest de første 5 min. La ammingen være max 20 min per pupp. Det blir kanskje ofte måltider i starten, men det vil ordne seg! Sovner ungen på brystet, kan du vekke henne med et bleieskift. Gjør det f.eks. til en vane å amme 20 min på et bryst, bleieskift og så neste bryst. Lykke til!
skyttel71 Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Jeg fikk beskjed på føden at det er nok med 15 min på hver pupp. Så jeg innførte det med en gang, da minsten likte å bruke meg som smokk. Ganske så raskt ordnet det seg med faste måltider, ca hver 3. time. Fortsatt får krabaten på 4,5 mnd 10 minutter på hver pupp og vokser fint. Jeg har tro på faste måltider fra de er helt små, da får mamsen slappa av litt innimellom også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå