ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Får ikke timene i døgnet til å gå opp!! Blir så tett med måltider synes jeg. Vi har som regel sovet til 8-8.30 om morgenen begge to. Han har fått en flaske melk i 6-7-tida. Da har han sovet fra ca kl 19. Han får da grøt til frokost ca 9. Så sover han ca 30 min i 11-tida. Hvis jeg også legger meg sammen med ham i vår seng kan han sove lenger. (gjorde det her når jeg var nyoperert). Lunsj ca kl 12. Sover ca kl 14.30, alt fra 30 min til halvannen time. Sover stort sett 1 time iallefall. Blir som regel middag kl 16. Så er det kveldsgrøt kl 18.15 Problemet synes jeg, er at det blir så tett med mat på de timene. Blir jo sjelden mer enn 2 1/2 time fra vi er ferdige med ett måltid til vi begynner på et nytt. Men han blir jo sulten etter så kort tid, og kunne helt sikkert spist hele tida. Så i et par dager nå, så har vi rett og slett stått opp i 7-tida, droppet morgenflaska, og spist frokost 7.30. Lunsj ca 11 middag ca 14 mellommåltid med flaske og fruktmos når vi spiser middag ca 16 kveldsgrøt kl 18.15 Morgenflaska har vi flyttet til ettermiddagen. Men virker ikke som om dette er noe han synes er ok. Blir jo litt lenger mellom måltidene, iallefall mellom middag og kvelds selv med mellommåltidet. Dessuten sover han ikke mer på dagtid, og har mistet ca halvannen til to timer med nattesøvn. I dag var vi tilbake i "gamle vaner", og han har vært noe blidere i dag. (får den siste framtanna oppe, så kan være derfor han er sutrete) Når han fikk morgenflaska i vår seng og han var ferdig, fikk han smokken og lukket øynene og la seg til å sove igjen. Det var da jeg bestemte meg for å se hvordan dagen i dag ble når han fikk sove det han pleier om natta. Fordelen med å stå opp i 7- tida er jo at vi får mer ut av dagen da, og har litt flere timer å gjøre ting på. Trodde kanskje også at han ville sove det han mistet i løpet av natta på dagtid i stedet. Men det tar kanskje litt tid å regulere den nye rytmen?? Mine spm: Hvordan er døgnrytmene til dere andre? Hvor mange måltider i løpet av dagen? Hvor mange timer fra dere er ferdige med ett måltid før dere begynner på et nytt? Hvor mye grøt spiser deres? Altså av hvor mange ml vann?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. februar 2010 Uff, ble langt dette...
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Her er vår dag: (mini er 8 mnd) Våkner ett sted mellom 5 og halv 7, får melk rundt 6 eller halv 7 hvis han våkner da...ca 200ml Da sover han gjerne en liten dupp etter det på 30-60 min Kl 10 ca får han en brødskive også en skål med grøt(sånn plastikkskål kjøpt på ikea vet ikke hvor mye det er ca) 10.30 sover han ca 30-120min kl 1330 er det middags glass og en frukt av noe slag Sover igjen rundt 1430 ca 30-60min Brødskiver 1-2stk kl 1630 Grøt, en skål ca halv 7 også 200ml melk fra stua og inn i senga hvis du skjønte:) Natta er kl 19 + og - 15min dette ser ut til å funke ganske greit for oss.. håper du skjønte dette, litt rotete men....
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Her er vår dag (jente 9 1/2 mnd) Våkner 8.20 (jeg har klokke på for å kjøre storebror i bhg) Spiser da en hel skål med grøt litt før kl 09.00 Når storebror er levert og vi er hjemme igjen får hun melk, drikker kanskje 120 ml, da er vel klokken 10.. ca. 11.30-13.00 (varierer litt) sover hun.. Får 1 skive da hun våkner og en fruktmos. ca 15.30-16 spiser hun enten vår middag eller middagsglass. 18.30 en skål med grøt og 200 ml melk, så er hun i seng ca 19. JA, det er myye mating, føler ikke jeg gjør noe annet... men tror det er ganske vanlig desverre! Jeg tar ofte med meg skive i matboks og fruktmos ut på tur hvis jeg er ute når hun skal ha lunsjen sin, fungerer veldig fint
scoobydo Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Vi sliter litt med nattesøvn, da det er morgen mellom 5-6 heer... men dagen vår ser slik ut. Mini er 9 mnd. 06.00 - 230 ml MME ca 07-09 sover får en porsjon med grøt når han våkner i 9 tiden. Får en flaske igjen i 11 tida før han legger seg igjen. Middag i 13 tiden Sover igjen i 14.30 tiden, alt fra 30 min til 1,5 time. Får yoghurt når han våkner. 18.00 - 1,5 porsjon grøt så får han en flaske før han legger seg i 7 tiden, varierer veldig hvor mye han drikker da. Han får fortsatt en del MME, pga at han ikke vil ha vann og HS sa han trengte melka fordi han ligger under på vektkurva si.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Gutta våre er like fortsatt gitt! Vi har noe av det samme problemet. Slik ser dagen vår ut: 06-07: Pupp 08-08.30: Står opp 09: Grøt av ca 150 ml 10: Sover ca 1 time 12.30: Middagsglass (fordi han ikke spiser brød ennå) 14: Sover 30 min, litt pupp. 15.30: Mellommåltid med litt brød, frukt, hjemmelaget middag. 17.45: Grøt av ca 175 ml 19.30: Pupp og legging De siste dagene har han vært mer våken på natta og villet ha pupp kl 05. Heller ikke sovet mer enn en gang daglig, men han driver også og får tenner i overkjeven, så er nok derfor.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Det skal være legging og pupp kl 18.30. Sover vanligvis kl 19.
Lille tripsi Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Tripsi blir 9 mnd på søndag, og dagen ser ca sånn ut: Vakner ca 7.30 -8.00-180 mme og litt skive -9.30-11 sover -11.30 grøt og vann -14.30 middag, frukt og vann -15.00-16.30 sover -18.00 grøt og vann -20.00-180 mme og rett i seng Denne dagsrytmen fungerer godt hos oss...
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. februar 2010 Takk for mange fine svar. Ser at vi ikke er helt på bærtur likevel med tanke på tid mellom måltidene. Så da tror jeg at jeg lar ham få sove det han trenger om natta. Han trenger nok det virker det som. Vi merker det jo vi også, om vi har sovet et par timer mindre. Dessuten er det vel ikke SÅ nødvendig å følge klokka helt 100% heller... Må vi opp tidligere fordi vi skal noe så er jo ikke det noe krise heller. Det beste er vel at de regulerer det selv. Grunnen til at vi begynte å snakke om det her hjemme, var at vi hadde svigermor og kjæresten på besøk på søndag, og de reagerte på at han hadde fått middag sammen med oss kl 16 og så en porsjon grøt igjen 18.15... De syntes det var så tett på. Og da virket sjarmtrollet fortsatt mett etter middagen mente de. Og akkurat denne gangen virket han faktisk fortsatt litt mett. Typisk også, da vi hadde besøk... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå