Gå til innhold

Uff... flere enn meg som ikke gir babyen ting (mat) i hånda til å gnage på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt angst for at han skal sette fast ting i halsen!!! Gir jo masse frukt i babyfeederen som han sitter og gnager på, men har ikke gitt han brødskalker eller andre ting i hånda som han kan gnage på. Men han er jo 7 måneder nå, så jeg burde vel gjøre det. Han må jo lære seg dette også :) Har jo aldri satt mat i vrangen, verken med grøt, middag eller fruktmos.

Hvordan komme over denne "angsten"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gjort det. Ikke med noen av barna. Var i et selvskap da største var baby. var noen der med en litt større baby. han var 7-8 mnd. Han hadde fått en eplebit som han gnagde på. Plutselig var det gjort. Han satt den skikkelig i halsen. Huff. Han ble helt blå, det ble ringt 113 osv. heldigvis fikk de biten opp etter en "evighet". Så der fikk jeg skrekken. Bruker KUN babyfeeder jeg og - og sjekker posene hysterisk

Skrevet

Øh...sorry....dette hjalp deg vel ikke akkurat å komme over angsten.

Syens i grunnen det er fornuftig med litt angst jeg da. det haster ikke.

Skrevet

Du kan fint kjøpe kavring (uten sukker). Jeg har også angst for at lille snuppa skal sette fast i halsen, men kavring går supert. Ellers er det bruk av babyfeeder. Den babykjeksen fra hipp er ikke morsom, ja, den løser seg opp fort, men ikke fort nok for mine glupske unger.

Jeg har merket meg at jeg synes det er lettere å la ungen(e) prøve noe nytt når jeg er alene.....helt merkelig. Når gubben er til stede flipper jeg helt ut om ungen brekker seg :-s

Skrevet

Sønnen min brakk seg til han gulpet av bitte små brødbiter når han var 7mnd, så han fikk ikke brødskalker eller andre store ting å tygge på og nå i en alder av 2,5år spiser han likevel eple ol uten at vi må mose det;-)

Og de babyfeederene syns jeg ser bare ekle ut med en pose å tygge på, så det fikk han heller ikke...

Skrevet

Nå har jeg en "stor" unge på 2 år, men jeg ga aldri en brødskalk, eplebiter etc i hånda.

Og aldri hvetebolle til han var ganske stor....for hveteboller klumper seg no inmari. Kall meg hysterisk, men heller det.....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er så veldig lite hysterisk av meg, så mine har fått brødskalker fra de var 6 mnd. De tygde på alt, skalk, epler, pære.... Har ikke gått feil en eneste gang!

Skrevet

men en gang kan være en gang for mye....

Skrevet

Svarte deg inne på småtroll også :-) Kokte grønnsaker, som f eks kokt brokkolibukett har jeg fått anbefalt å begynne med, da det er tryggere.

Skrevet

Mine har aldri fått biter/skalker når de var så små. De fikk banan mes skje fra rundt 8 mnd alder, fikk brødbiter fra rundt 1 års alder og hele fruktbiter når de var litt større.

Har aldri hatt problemer med matvaner senere. Hvorfor skal man absolutt gi barna store biter når det er fare for at de kan sette det i halsen?

Skrevet

Du trenger ikke gjøre det. Ingen som sier at det SKAL man gjøre og det er vel derfor de har laget babyfeeder og:)

jeg gjorde det ikke...Av samme grunn som deg!

Skrevet

Vi skar striper av skalken som hun fikk å gnage på. Det setter seg vanskelig i halsen for hun måtte jo sutte lenge på den før det ble mykt nok til å komme lengre ned i svelget.

Skrevet

Jeg gjorde det med nummer to. Da lærte hun seg å spise brød.

Men hvis du ikke er komfortabel med det, kan du jo prøve riskaker eller puffet ris (veldig populært her, men mye søl!)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Absolutt! Og når jeg tenker på det i ettertid var det sikkert ikke det lureste som sto på dagsplanen. Men man kan jo sette frukt i halsen uansett alder, og man kan jo ikke bruke babyfeeder bestandig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...